Vårenergi!

Igår efter jobbet följde jag med en kompis på språkis. Jag har följt med några gånger tidigare men nu var det ett tag sedan. Språkis är en grej för asylsökande flyktingar, dom får komma dit och öva på svenska. Det är väldigt roligt men utmanande eftersom vissa av flyktingarna aldrig har gått i skola medan vissa har gått på universitet. Och alla har varit olika länge i Sverige och kan därför olika mycket av språket så det gäller att hitta rätt nivå för de personer man har i sin grupp! 
Efter det så tränade vi på Friskis och svettis och bastade, jag var rätt trött och tränade faktiskt bara för att få basta haha. Sen blev det glass och slapparkväll med David i soffan :)
 
Tidigt imorse körde jag David och hans kompis till Vasaloppsbussen. Håller tummarna att han känner sig helt frisk imorgon så han kan åka! Jag hade velat ha sovmorgon idag eftersom jag inte jobbar denna helg men när jag ändå var vaken och i stan så passade jag på att storhandla. Det är jobbigt att storhandla med en nyvaken hjärna så jag fick en gofika när jag kom hem till tonerna av melodikrysset. Nu ska jag packa ihop lite grejer och ge mig ut i solen med ett gäng kompisar och grilla och skaffa fräknar :)
 
Ha en fin dag! /Bella 

Kommentera här: