Hej

Hej på er!
Vi lever men livet drog igång med en rivstart direkt efter semestern så vi har inte hunnit eller orkat blogga på ett tag. Veden ligger i alla fall snyggt staplad i vedboden och badrumsrenoveringen går framåt. Vi har hunnit träffa en del folk, varit på MC-kurs, min syrra har hälsat på en vecka, vi har fjällvandrat och David sprang ett fjäll-marathon, vi har kört massa saker till skroten och plockat blåbär och ja, ni hör ju! 
David lånade hem den största släpvagnen från sitt jobb, den var verkligen enorm, mycket längre än bilen! Vi fyllde den rätt bra med skrot från renoveringen och lite diverse bös från uthuset. Vi har haft det liggande på gårdsplanen i ett par veckor så det var skönt att äntligen få bort det :)
Här är badrummet precis när vi började skruva ner saker och riva
Så här ser det ut nu, det är en bit kvar men det känns som att det kommer bli bra :)
David har satt dit handfatet som vi köpt och en kran är beställd, det tar lite tid i och med alla val som måste göras. Hur ofta har man ens tänkt på hur en vattenkran ser ut? Det finns tydligen tusentals modeller och olika färger att välja på :p
David har satt snygga spottar i taket! Vi hade inte tänkt byta tak men när vi ändå var igång så blev det så. David satte nya takbalkar, la ny isolering och drog el medan jag sågade, slipade och målade brädorna som skulle sitta i taket. Det blev himla snyggt!
Jag var ut och plockade blåbär med en kompis i min gamla barndomsskog nära där jag växte upp, jag växte verkligen upp nära fin natur :)
Det är extremt mycket blåbär det här året så passa på att plocka om ni inte redan har gjort det, man behöver knappt röra sig utan kan stå still på ett ställe och håva in :)
Titta vad trötta vi ser ut haha, i fredags efter jobben så packade vi ihop lite saker och gick ut i skogen för att koppla av lite :)
David gjorde eld och kokade te och grillade korv åt oss
Vi gick hem när det började skymma och då såg vi en stor älg ute på ett kalhygge!
Jag hade hittat kantareller dagen innnan så när vi kom hem blev det kantarellmacka på altanen :)
På lördagen gick vi upp tidigt och spenderade dagen på en MC-kurs i kurvteknik. Vi fick köra runt mellan koner och på en kurvig bana för att öva. Varje halvtimme var det en liten teorilektion där dom la till ett nytt moment som man skulle tänka på när man körde. Det var väldigt kul och bra att få öva på kurvtagning för körskolorna går inte igenom det speciellt mycket trots att det är där flest olyckor sker, att man kommer fel eller för snabbt in i en kurva. Nu har vi fått öva på hur det känns när man gör fel och när man gör rätt :) 
Här ser ni David in action!
Imorse blev det pannkaksfrukost sen somnade jag om och sov halva dagen. Antagligen var det kursen igår som gjort mig så slut. Under tiden som jag sov så målade David skorstenen, rensade blåbär och bakade en blåbärspaj för några av hans sytrar skulle komma på fika :)
På bilden ser ni förresten korgen som vi köpte på Gotland, vi har den i kylskåpet med ägg i och det är så mysigt jämfört med en äggkartong!
Nu ska vi äta lite middag som jag lagat och sedan kommer ett par kompisar hit, vi ska ut i blåbärsskogen :)
 
Hoppas ni haft en skön helg!
 
/Bella och David
 
 

Kommentera här: