Hemester

Vår semester har varit så bra! Vart vi än har varit så har det varit sol och stekhett! När vi var på Gotland så var det regn och åska hemma hehe ;) Sista veckan av semestern var vi hemma och njöt av värmen, badade varje dag, pysslade i trädgården, läste i hängmattan och överdoserade glass. Och hade arbetsläger :p
Ungefär 30 såna här hinkar med ogräs har jag suttit och hackat bort från vår grusplan, fy! Och då är bara halva jobbet gjort. Jag önskar mig en stor gasbrännare :D Tänk att svosha runt med en sån istället för att sitta och hacka i flera dagar!
Vi har köpt ved och kastat in och travat upp i vedboden
Och så har vi börjat renovera vårt badrum! 
Men vi har inte bara slitit utan gjort mycket kul saker som att hänga på stranden med kompisar (och resten av byn haha) När vi kom till denna strand så såg det ut som om vi kommit till franska rivieran! Bilden visar bara halva stranden, det brukar vara en lugn strand men nu var det hysteriskt mycket folk men det var härligt :D 
David hittade kantareller när han var ute och sprang med en kompis, så gott! Min syrra har hälsat på oss och så var vi bjudna på kalas hos en kompis som fyllde år och hade bakat massa gott :)
Och så har vi varit på släktmiddag hos Davids föräldrar med massa släkt från Davids mammas sida. Hans kusin från Borås och hennes familj hälsade på och ville gå ut, så vi gick ut och drack drinkar vilket var 100 år sedan vi skogsmullar gjorde :p Bartendern gjorde jättebra alko-fria drinkar, vissa ställen serverar ett glas juice om man frågar efter en alko-fri drink haha
Sista dagen på semestern åkte vi till Gävle för att gå på en till släktträff :D Min mosters man fyllde 50 år så vi blev bjudna på jättelyxig lunch på Furuviks brygga och sedan tårta och så spelade vi kubb :) (obs, det är förrätter på bilderna haha)
Min snygga syrra och snyggDavid som jag tvingade att se ut som modeller, dom brukar inte spänna upp sig på detta sätt i vanliga fall ;)
Världens sötaste mormor och morfar!
Morfar och jag :) Jag hade glömt kameran hemma så det blev inte så många bilder tagna men det var ett fint och roligt avslut på semestern!
 
 
Hoppas ni som har semester har det bra!
 
/Bella och David
 

Kommentera här: