Smått och gott

Hej!
David var med Sjöräddningen på onsdag också, så då hängde jag vid havet med en kompis och solade och pratade och hade det gött. Vi såg en liten svanfamilj med en grå söt dunboll som simmade efter :) 
När vi skulle gå hem och laga mat så gick vi över den här fina ängen men usch vad det var terapi för mig, jag är så fruktansvärt rädd för ormar!
Jag köpte nyligen en skjorta till David och han blev så fin i den :D 
 
Här om dan upptäckte David att vi hade ett getingbo i uthuset och kom och sa det till mig. Jag grabbade tag i en kratta och gav mig dit barfota i klänning.
 
David - Ska du inte ta på dig tex MC-kläder och hjälm som skydd?
Bella - Nä, jag är snabb! När jag var liten sprang jag ifrån ett jordgetingbo
David - men du är inte lite längre?
 
Jag trotsade ond, bråd, getingdöd och gick dit, siktade, rev till med krattan och sprang allt vad jag kunde över gräsmattan medan adrenalinet pumpade och jag skrattade av panik :p Det flög ut arga getingar men dom hann inte fatta att det var mig dom skulle jaga. Pjuh!
David sa att han aldrig hade sett mig springa så fort och inte ens trodde att jag kunde springa så fort haha, nån liten sprint-gen har jag nog ärvt (min moster var en super-sprint när hon var ung och vann massa guld) men det krävs ett hot för att få fart på mig haha :)
 
 
Jag har haft migrän och allmänt bråkig kropp den här veckan så det har blivit några kvällar med bara vila för min del, är så glad över vår hängmatta! Ska man må dåligt så känns det ändå liiiiite bättre om man får ligga utomhus :)
 
 
Nu har vi gått på semester och så här glada blir vi då :D
 
 
 
Hoppas ni har det fint!
 
 Klem 
/David och Bella

Kommentera här: