Världens bästa dag, Älska Gotland!

När jag och David vaknade nästa dag så sov våra kompisar. David passade på att ta en springtur och jag gick en fin promenad på en lugn och otroligt lång grusväg. Det var knäpptyst, det enda som hördes var hur gruset knastrade under mina skor och syrsor som spelade i diket.
Jag hittade massor av salmbär, det är som nån blandning av hallon och björnbär och växer mycket på Gotland :)
Vi åt lunch i reggaebaren och åt flera kulor Guteglass, sedan gav vi oss av mot Hoburgsgubben
Det var en varm och solig eftermiddag och kväll och platsen var så vacker!
Vi gick runt och hittade många roliga stenformationer och en stor grotta som vi klättrade upp till!
Höjrädd tjej hej! Det finns två saker som får mig att bli svimfärdig av rädsla och det är höjder och ormar. Men jag ville ju gära se grottan så med lite stöd av killarna vågade jag mig upp :)
Grottan var verkligen stor och utsikten var enormt fin! Visst ser det ut som om David står i nån grotta i typ Grekland :p?
 
Vi fick se en magisk solnedgång! Vi hade med oss en termos te och bara satt och njöt :)
Vi satt högt uppe på ett berg och på ena sidan var det solnedgång och på andra sidan gick månen upp!
På vägen hem fick vi köra långsamt för det var får nära vägen och ungefär var tionde meter hoppade det ut kaniner på vägen. Även en hare slängde sig ut och blev förvirrad av ljuset från bilen, så vi fick lov att gå ur bilen och sprida människodoft för att den skulle lämna vägen. När vi väl var hemma igen så blev det några koppar te på reggaebaren och det var underbart att sitta där och höra havets vågor, baktakt och känna sig varm, mätt, kär och riktigt ledig utan en enda tanke på jobb, måsten eller borden :) 
 
/Bella och David
 

Kommentera här: