Sommaridyllen fortsätter

Hej på er!
I söndags hade vi ett rejält arbetsläger här hemma på gården, vi fixade med allt möjligt hela dagen och på kvällen var vi helt slut och svettiga så då tog vi hojen och åkte till en tjärn och tog ett svalkande kvällsdopp :) Det hade varit sol och varmt hela dagen och huset var väldigt varmt så vi bestämde oss för att sova på (inglasade) altanen och det kändes som världens mysigaste idé! Men under natten blåste det orkan och regnade monsunregn så det blev inte speciellt mycket sömn :p
Efter jobben på måndagen åkte vi till en butik som säljer MC-kläder för att jag skulle prova ett par byxor med extra långa ben som vi hade beställt åt mig. Dom passade så det blev ett köp för David hehe, han hade gett mig presentkort på MC-byxor när jag fyllde år. Vi hittade en MC-jacka också och David gav mig den också! Bortskämd fru :D Nu ser jag ut som en hockeyspelare med stora skydd över allt, det känns tryggt men det tar en evighet att ta på/av allting :)
Det enda jag köpte var ett ryggskydd :)
Sedan åkte vi hoj ut till en väns sommarstuga och blev bjudna på jättegod middag!
Vi gick en härlig promenad och sedan blev det efterrätt framför en av tidernas bästa fotbollsmatcher, Island - England! Åh så vi hejade! Stugtaket flög nästan av haha ;) 
På tisdagen åt jag och David lunch ute i solen på stan tillsammans med en kompis och på kvällen var jag på bilbingo med några från mitt jobb :) Vi hade roligt men ingen vann nått. En kollega hade vunnit flera gånger förra året så hon var jättetaggad denna gång haha
Ikväll har vi svettats genom att springa med handjagaren. Vår gräsklippare har gått sönder och David försöker hitta rätt reservdel för att se om den går att laga. Under tiden sliter vi med handjagaren och vi är så glada att vi fått den! Den räddar vår tomt från att se ut som en katastrof :) Hästarna som flyttat in i hagen bredvid oss tyckte att det var extremt intressant med handjagaren haha, dom är så nyfikna av sig :) 
Efter allt slit med gräset (vi klippte bara halva tomten, det som synd mest från vägen/grannar hehe) så grillade David gomiddag åt oss, både mat och grillad frukt till efterrätt :) Nu blire en dusch så man inte luktar usch sen ska vi försöka lägga oss tidigt för en gångs skull denna vecka och sova ikapp lite!
 
Hoppas ni har fina dagar!
 
/Bella och David
 
 
 

Kommentera här: