Nya plantor

Hej på er!
Jag har fått jättemånga olika plantor av en kvinna här i byn, så himla snällt! Flera sorters tomater, gurka, squash, chili, broccolie, grönkål, rödkål, svartkål och tagetis :)
David vill odla kål och nu har vi flera sorter så det blir kul. Vi ska bygga stora odlingslådor har vi tänkt och odla potatis, morötter och kål :) 
Jag köpte en fysalis-planta här om dan och den ska tydligen vara lättodlad så vi hoppas att den ska ge massor av fysalis och trivas på vår inglasade altan, som är som ett växthus :D
Jag har förresten blivit ordentligt sjuk, så värdelöst! Låg hela dagen igår med feber och frossa och hostade hela natten så att David stackarn blev väckt. Ikväll skulle jag på fest med mitt jobb men den missar jag :( febern är ännu högre idag och jag ligger med dunjacka under duntäcket med frossa. 
Min bästa vän kom ut hit igår, trots att jag var sjuk, och gjorde fika till mig, så gulligt! :) Och David är söt för jag bad honom köpa piggelin och så kom han hem med både piggelin och päronsplitt och lite allt möjligt annat gott :D Är man sjuk så är det David man ska bo med <3
 
 
Hoppas ni har en skön fredag!
 
/Bella
 
 
 
 
 

Kommentera här: