Mormor och morfars stuga

Under semestern åkte vi iväg några dagar med motorcykeln och hälsade på folk som bor söder ut :)
Vi gled fram på små vägar i vackra landskap och kom fram till min mormor och morfars stuga på kvällen där vi skulle övernatta
Efter att vi hade ätit middag och umgåtts lite så gick vi för att nattbada i ån som rinner från sjön :) Vattnet var helt svart och månens ljus glittrade vackert på ytan. Jag bytte om men när jag skulle i vattnet så kände jag att nä, mina skrik kommer väcka hela byn så det blev inget dopp för mig. David däremot gled ljudlöst ner i vattnet och simmade runt en stund :)
Efter en skön sovmorgon så åt vi frukost och gick sedan på en promenad med min morfar
Jag plockade en sommarbukett under promenaden i brist på kantareller att plocka
När vi kom tillbaka till stugan grävde mormor upp ett gäng färskpotatisar
Hon är så duktig på allt som har med odling, blommor och växter att göra! 
Till lunch blev det surströmming :)
Här är min mormor och morfar :) Det var jättevarmt och soligt så vi satt med solhattar och vissa av oss njöt medan andra smälte och ville ha skugga :p
Till efterrätt blev det mormors bakverk, jordgubbar och kaffe i världens sötaste kopp :)
Morfar hittade en liten fågelunge som hade irrat sig in i stugan som vi sov i. Den verkade lite snurrig stackarn
På eftermiddagen rullade vi vidare på såna här härliga vägar som tog oss in i hälsingeskogarna där vi blev bjudna på en jättegod middag hos min gudmor och hennes man :)
Mitt ute i ingenstans hittade vi den här fina badplatsen där vi stannade och badade. Eller ja, David badade, jag bytte om men bangade nere vid vattnet :p
Sent på kvällen rullade vi in hos min mamma och fick gott nattfika, bland annat massor av nyplockade blåbär :) Vi sov över där för vi skulle göra en rolig grej i närheten av där hon bor, men mer om det i nästa inlägg :)
 
 
/David och Bella
 

Kommentera här: