Lilla jul

Min syrra och hennes kille är utomlands på julafton så dom kom till oss på första advent och firade lilla jul :)
Jag hade julpyntat lite och hängt upp adventsstjärnorna helgen innan, första gången i mitt liv som jag "fuskar" och hänger upp stjärnorna före 1:a advent :)
Fredagskvällen spenderades med fika och babbel som det blir när man inte har setts på ett tag :) 
På lördagen tog vi sovmorgon, sedan gick vi en promenad i skogen, hade snöbollskrig och fixade en gran som vi pyntade :) 
Vi hade kört iväg en bit för att gå promenaden i skogen för det var så djup snö att vi ville gå på nån väg. Skogen såg ut som i en sagobok och vi mötte både häst och skoter! Känns som att norrland krämade på med allt vintermys för att impa lite på 08-orna :p
Efter promenaden tände vi en brasa, värmde olika sorters glögg och tog fram olika ädelostar och pepparkakor :)
Min syrra hade gjort supergoda mozartkulor som hon tog med till oss!
Efter fikat bakade vi lussebullar
Och så spelade och sjöng vi lite Håkan Hellström-låtar :D David körde munspel till "jag har varit i alla städer" som är en av mina favoritlåtar av Håkan :)
Under tiden som vi spelade och sjöng lagade sig middagen i ugnen :)
Efter middagen åkte vi in till stan och mötte upp några kompisar och gick på bio. Vi såg Solsidan och den var verkligen rolig men ibland saknade man en skämskudde att gömma sig bakom :p 
Haha finaste gruppbilden :p
Efter bion hade vi julklappsutdelning och vi fick en robotdammsugare!!! Vi har döpt den till Hugo haha och den är fantastisk! Det är så fruktansvärt skönt att slippa dammsuga! Min syrra sa att dom tyckte det var en bra present iom min astma och kattens hår. Nu slipper jag städa ihjäl mig eller tjata på David om att vi ska städa haha, bara att starta Hugo :D
 
 
/Bella och David 
 
 
 

Kommentera här: