Sista dagarna

När vi hade lämnat tillbaka motorcykeln spenderade vi några timmar på stranden med sol och bad. Sedan gick vi till öknen som fanns bredvid stranden och det var helt fantastiskt! Stekande hett, galet vackert och något som vi aldrig sett eller upplevt tidigare :) Det var så varmt att till och med jag kunde gå runt i badkläder utan att frysa, det har inte hänt så många gånger i mitt liv :p Vi var i öknen i flera timmar, solade, fotade och sprang upp och ner för sanddynerna. Det kändes häftigt att rasa ner för höga sanddyner med den heta sanden. Vi hade bara en keps med oss så David tog min sjal och gjorde en fin turban haha :)
Sanddynerna var verkligen höga på sina ställen!
När vi hyrde hoj så ingick bara hjälm och jacka men vi hade tagit med oss MC-byxor, skor och ryggskydd hemifrån. Eftersom vi hade kört hoj till stranden och sedan lämnat tillbaka den och bodde på andra sidan ön, så fick vi bära alla MC-grejer i ryggsäcken. Det gjorde ju i för sig bara att David såg ut som en cool backpacker ;)
På kvällen var det en supervacker solnedgång och vi gick längs stranden och njöt, sedan åt vi middag på en strand-restaurang innan vi tog bussen hem till hotellet. Dagen efter var vår sista dag och den tillbringade vi inne i Las Palmas och lite på stranden som fanns där.
Vi hade verkligen en fin resa och det var ett perfekt sätt att fira 5-års-bröllopsdagen :)