Davids födelsedag

När David fyllde år så var han på after work med sitt jobb på en restaurangbåt, dom hade superfint väder och gled runt i flera timmar och hade det bra :)
Jag var också ute och lyxade med några från mitt jobb, vi åt middag och sedan gick vi till ett annat ställe och drack drinkar :)
När min kollegor åkte hem så gled jag vidare till en kompis altan, sedan kom två andra kompisar dit också :) Och när David kommit i land så kom han också dit och vi hade en mysig sommarkväll/natt!
På lördagen kom några från Davids släkt och ett par vänner till oss på fika :)
Efter att vi hade sovit lite (vi var såååå trötta efter veckan, den sena fredagsnatten och fikagästerna) så tog jag med David till ett naturreservat där jag skulle ge honom en födelsedags-överraskning
Efter en liten prommenad så kom vi fram hit. David fick stå och titta ut över havet medan jag förberedde picknicken
Han hade önskat sig en kylväska att ha sin matlåda i, så jag hade köpt en sån och fyllt den med olika goda ostar, kex och hjärtformad salami. Han fick även en liten skärbräda och ostknivar och blev jätteglad för goda ostar är det bästa han vet :)
Han fick även ett litet spel som vi satt och spelade medan vi mumsade massa gott och kollade på den vackra solnedgången :)
På vägen tillbaka till bilen mötte vi dom här kossorna med megastora horn som gick lösa inne i naturreservatet! Vi blev lite rädda först men dom visade sig vara snälla :) En rolig sak är att vi äntligen vet vad det är för konstigt ljud vi hört om kvällarna från skogen. Sen vi flyttade in i torpet har det ibland låtit som att nått djur ligger och dör och skriker i skogen, men det är dom här kossorna vi har hört haha! Tänk brunstig älg blandat med åsna eller nått liknande, inga vackra ljud! :p
 
/Bella och David

Kommentera här: