Dublin

Efter en Irländsk brakfrukost på vårt B & B så körde vi vidare mot Dublin där vi checkade in på ett hotell i city. Jag hade fått den övernattningen i present av våra vänner och hotellet fick oss att tänka på Titanic haha :D
Så här såg den vräkiga lobbyn ut :D
Och såna här trappor fick vi snirkla oss upp i för att komma till rummet 
som hade badkar! Och te <3
Det verkar vara standard med tekokare på rummet, vi som älskar att dricka te tycker att Svenska hotell borde ta efter ;) Eluttagen var förresten annorlunda på Irland så man fick låna en adapter i receptionen för att kunna ladda mobilen m.m
Direkt efter att vi hade checkat in så gick vi ut för att utforska Dublin :D
Vi hittade en jättefin park som vi gick igenom 
Sedan kom vi in till Dublins stora shoppinggata, Grafton street :)
Vi hittade ett hak där många saker var gluten och mjölkfria och även sockerfria :p Vi åt en extremt nyttig lunch där och en god kaka med te. Sedan gav sig Andreas och Magda iväg till Guiness för en rundtur och öldrickande med utsikt över Dublin medan jag och David gick och shoppade ulltröjor haha (låter kanske jättetrist men jag tål inte öl och gillar det inte heller, och hade snöat in på att jag ville ha en ulltröja. Så David som hatar affärer uppoffrade sig att följa med mig :p)
Den här fina och en annan tröja köpte jag! Har letat i ett par år efter nån ulltröja som inte ser ut som en vintertröja och äntligen har jag det. Perfekt till jeans på kyligare sommardagar eller en sommarkväll vid havet :)
Det spöregnade större delen av dagen och framåt kvällen var vi helt slut, blöta och kalla och jag hade migrän på g. Så det blev hem till hotellrummet och vila, dricka varmt te och ett varmt bad :D
Vi blev lite piggare och till slut gav vi oss ut med våra vänner för att äta middag och lyssna på Irländsk musik
Godaste maten på hela resan! Dom kan det där med fisk på Irland :D
Efter maten gick vi runt i pub-kvarteren och hamnade på den kända Tempel baren. Där var det röj och irländsk folkmusik hela kvällen! Så galet underbart :)
Jag har tyckt om irländsk musik sen jag var liten, så det var en stor längtan med resan att få höra och uppleva irländsk folkmusik live
 
 
 
Vi kom i säng väldigt sent och sov gott och sedan åt vi sån här frukost :)
Det var sol på hemresedagen och man såg att Dublin är en vacker stad, vilket man inte såg när man sprang runt med ett paraply i spöregn haha :p
Sen var det bara att packa ihop och åka mot flygplatsen, lämna tillbaka bilen och allt sånt 
David tyckte att jag skulle dabba när vi ändå var i Dublin haha ;p
Irland är ett land som vi verkligen vill se mer av och nån gång om inte allt för länge kommer vi nog åka tillbaka dit :) 
 
 
/Bella och David
 

Kommentera här: