Resan till Irland

På fredag efter jobbet åkte vi hem och packade, eller ja...jag packade :p David hade gjort det kvällen innan för han är duktig haha :) 
Jag fick lite pack-panik för vi skulle åka ner till Stockholm samma kväll med ett par kompisar och sova på rest and fly på Arlanda. Dessutom skulle vi flyga med endast handbagage och då får man inte ha med så mycket krämer och andra förbjudna grejer. Det löste sig i alla fall snabbt för efter att jag packat ner stövlar och regnkläder så var väskan full ;D
Vi sov gott och hoppade på ett plan på lördagsmorgonen med dom här gulliga :)
När vi hade landat på Irland och hämtar ut vår hyrbil så åkte vi iväg för att hitta nått ställe att äta lunch på. Vi hittade en pub i en liten by
Det var kapplöpning med hästar på ena TVn och dart på den andra och det var mörkt trä, heltäckningsmatta, rutiga tyger och verkligen så där som man föreställer sig en pub :)
David åt kyckling-wrap och jag åt thaimat med ris och ändå fick vi in pommes haha! Vi märkte det under resan att pommes serverades på samma sätt som sallad serveras till maten i Sverige :p
Vi gick på byns lilla mataffär och dom packade maten åt en i papperspåse! Både jag och Magda blev exalterade och tvingade killarna att ta kort på oss haha
I alla mataffärer som vi var in i under resan fanns det extrema mängder godsaker! Jag som är en gottegris var jätteglad över alla kakor och pommes som fanns i drivor hihi :)
Vi rullade vidare och hann inte så långt innan det här vackra dök upp och det blev fotopaus :)
Vädret på Irland växlade väldigt fort mellan sol/regn/blåst så många bilder tagna på samma plats inom 15 minuter ser ut som att de är tagna vid olika tillfällen 
Vänstertrafiken kändes läskig tyckte alla utom jag som tyckte den kändes naturlig :p David körde nästan hela resan och han var så duktig! Han har kört i vänstertrafik en gång tidigare på Skottland och det var tur att han vågade köra för det vågade inte jag eller Magda 
En lite konstig grej var detta utbud av alkohol på en mack! 
Vi körde genom vackra landskap och på kvällen kom vi fram till cliffs of moher
Som är den vackraste plats vi nånsin varit på! Vi har hemskt mycket bilder och filmer från denna plats så det blir ett eget inlägg när jag hunnit sortera bilderna lite :)
 
Sov gott!
 
/Bella och David
 

Kommentera här: