Signalfel

Efter några timmar i Narvik åkte vi tillbaka med tåget till Riksgränsen där vi sprang ut och tog all vår packning som låg kvar på perrongen (friluftsfolk går att lita på ;) )
Sen började den långa resan hemåt
David skulle hjälpa mig att ta en bild på min nya turist-tröja men han kunde inte bete sig som vanligt haha ;D 
Vi kom bara till Kiruna innan dom ropade ut att det var signalfel och att hela tåget skulle hoppa av och skjutsas ut till olika hotell! Och vi skulle inte kunna åka hem förrän kl 14 dagen efter
Vi hamnade här
Det var jättesköna sängar och god frukostbuffé så det var ändå helt okej att bli fast en måndag i Kiruna. Det var lite kul för vår granne sa innan vi åkte att tåget till Riksgränsen alltid är sent. Men på vägen upp var det på pricken i tid så vi tänkte att grannen måste haft otur, men tji fick vi på vägen hem :p 
Redo att se Kiruna :) 
Kiruna var kallt och hade snö kvar. David pratade med en kille i en sportaffär som sa att dom hade skidsäsong från november till slutet av juni! Mardröm enligt mig, lycka enligt David :p
Vi var in på ett arkitektkontor och fick en liten visning om flytten av staden. Nya Kiruna kommer bli superfint och mysigt!
Vi var in i en butik med samiskt hantverk
Jag köpte dom här fina sockarna och en mössa och David köpte en liten träkåsa
Han köpte även den här fina nätta silverringen åt mig som jag hade förälskat mig i :)
På eftermiddagen hoppade vi på tåget och rullade hemmåt genom skogar, myrar och berg tills dagen övergick i en solig underbar norrländsk försommarnatt :) Få saker är så mysigt som att ligga och titta ut från ett nattåg! Vi kom hem kl 3 på natten vilket inte var så underbart haha, men det var skönt att komma till grönska! Trädgården hade växt så det knakade när vi var borta för hemma hade det varit 24 grader varmt!
 
 
/David och Bella 
 

Kommentera här: