Gran Canaria

Hej!
Vi var på Gran Canaria i april i år och firade 5-års-bröllopsdag men vi har inte bloggat om det än.
Dels pga att vi inte har hunnit gå igenom bilderna men även pga att min mobil blev pajad bara ett par dagar efter att vi kommit hem från resan. David råkade smälla igen bagageluckan på bilen på min mobil så den blev helt krossad, böjd som en banan och stendöd. Nästan alla bilder och filmer från resan var i min mobil så jag blev helt knäckt. Vi har bara varit utomlands ett par gånger på våra snart 12 år tillsammans så jag ville verkligen ha bilderna! Som tur är så har jag en kollega vars man har jobbat med att laga telefoner! Han lyckades rädda bilderna åt mig och min kollega kom med ett så fint paket en dag
Så tack vare min kollegas snälla man kan det nu bli ett göttande i fina bilder från Gran Canaria, passar väl bra i mörka november va ;)?
Vi flög från flygplatsen nära där vi bor för dom kör direktflyg ner till Gran Canaria. Vi fick skjuts av ett par här i byn till flygplatsen och det var jätteskönt att slippa behöva ta sig till Arlanda :)
Roade oss med snapchat efter att vi checkat in ;p
Vi kom fram på kvällen och åkte taxi från flygplatsen till vårt hotell, Katanka guesthouse, som låg i ett lugnt och mysigt område inne i huvudstaden Las palmas
Det var ett väldigt coolt och bohemiskt hotell, verkligen vår smak :) Ingen av oss ville bo i nått stort turistkomplex så David hittade det här mysiga hotellet när han googlade runt
Varje morgon serverades det frukost här och det var dukat med en blomkvist på tallriken och en chokladpralin i skeden osv, superlyxigt! Det fanns även en butler som serverade och frågade om han skulle steka ägg eller pannkakor åt en, det kändes lite konstigt och ovant dom första dagarna men sen gick det bättre och vi skämdes inte längre för att be om ägg/pannkakor haha, dom försiktiga svenskarna liksom :p
Efter frukosten gick vi ut på upptäcktsfärd och det visade sig att vi bodde väldigt nära den här fina stranden
Vi bodde också nära en stor hamn där vi strosade runt och kollade på båtar och funderade på hur folk som ska segla över atlanten känner :) Många har ju gran canaria som sista land där de köper mat och sånt innan de ger sig av 
Vi åt lunch ute på en mysig liten gata
Och så strosade vi runt lite i olika butiker. I det här varuhuset gick all personal runt i kostym med ett måttband runt halsen, det var väldigt hög service i alla butiker jämfört med Sverige, i Sverige är det oftast bra service om det är en dyr affär men inte annars
På kvällen åt vi middag och drack te på en restaurang vid havet
Och så njöt vi av solnedgången :)
 
 
David och Bella
 
 

Kommentera här: