Gran canaria - Puerto de Mogan

Vissa dagar började vi med yoga/stretch//löpning på stranden till soluppgången innan vi gick vi hem och åt lyxfrukost
Vi blandade sol och bad på stranden nära hotellet med att strosa runt på stan, vi ville inte bränna oss så vi undvek stränderna mitt på dagen. Personalen på hotellet sa till mig varje dag att jag var såååå ljus och att jag verkligen måste skydda mig för solen var som i Afrika. Varje morgon granskades jag så jag inte var röd, men dom sa aldrig nått till David??? Jaja, vi körde med krämer, keps, solglasögon, täckande kläder osv, kom hem nästan lika bleka som när vi for ;p
Det var många sand-konstnärer som ritade bilder i sanden och gjorde skulpturer, eftersom vi var där i april och det var påsk så syntes det på konsten
Efter ett par dagar så tog vi bussen till södra delen av ön och hämtade ut hojen som vi hade hyrt! Då började det riktiga äventyret och upptäckandet av ön :D
Jag hade tänkt köra men väl på plats vågade jag inte så jag satt bakom den här snyggingen och glassade i flera dagar :p
Vi åkte genom fantastiskt vackra berg och byar på kurviga fina vägar utan en enda grop
Målet för dagen var den mysiga fiskebyn Puerto de Mogan, här nere ser ni den :)
Vi åt en jättegod lunch med nyfiskad fisk och han som ägde restaurangen bjöd på lite allt möjligt som han tyckte var gott och speciellt för Gran canaria som vi måste smaka på, så himla gullig :)
Efter en härlig dag där vi strosat runt i byn, ätit gott och solat och badat så cruzade vi tillbaka mot vårt hotell i Las palmas
 
Hemvägen blev helt galet fin med solnedgång och underbara vägar att köra hoj på! Ni ser ju kurvan, nästan alla vägar såg ut såhär :)
 
 
 
/David och Bella
 

Kommentera här: