Lite från veckan

Hej på er! 
Imorse när vi vaknade gick David ner direkt medan jag låg kvar och drog mig lite. Plötsligt kom det fram en spindel som började hänga i sin tråd och ta sig ner mot sängen där jag låg. Jag kände för att lägga av ett skräckfilms-skrik men gjorde inte det utan smsade David. Efter 4 panik-sms så kom han upp för trappan och in i sovrummet. Han låtsades rida på en häst och sa "fear not my lady" sen drog han en massa riddar-repliker på brittisk engelska och låtsades dra ett svärd och dödade spindeln. Jag låg och skrattade så jag grät! 
Den här mannen alltså <3
I tisdags var vi på banken och band om vårat lån på huset, vi tycker det är så skönt att slippa noja över räntans upp eller nedgång så vi kör på bunden ränta i 3 år till :) Efteråt fikade vi på Chocolate house och sedan åkte David för att skruva mast med sjöräddningen och jag åkte och hälsade på en kompis och åt middag där
Vi har börjat byta handtag i köket och det blev superfint på lådorna men på skåpluckorna sitter handtagen fel pga hålen är borrade utifrån de gamla handtagen. Nu funderar vi på om vi ska borra nya hål och spackla och måla över dom gamla, men det lär ju vara svårt att få det snyggt. Hatar verkligen när det inte blir som man tänkt sig utan det blir massa tjorv...David har lite mer tålamod som tur är och han kommer nog på nån smart lösning :)
Jag har varit så trött denna vecka eftersom jag provar nytt jobb, så har inte gjort så mycket spännande men en sak som jag gjort är att baka tacopaj med fetaost och färska tomater i. Det är en av Davids favoriträtter så det är kul att laga!  
Om jag har lagat mat och den är extra god så brukar jag få ett gulligt sms av David på lunchen om att hans matlåda är amazing. Det är ett smart drag av honom för det gör mig glad och motiverad att laga mat oftare, tycker egentligen inte om att laga mat utan bakar hellre goda kakor :p 
Jag köpte det här fina pyttelilla halsbandet från Usa men fick tull/moms på det så prislappen slutade på sinnessjuka 600 kr! Nätshoppa inte från Usa utan att kolla upp moms/tull är mitt tips till er :p
Livet kompenserade mig med att jag vann en sån här powerbank :) Vi har haft en tävling på jobbet där man ska samåka till jobbet/cykla/gå osv och så har dom haft utlottning av priser varje vecka. Jag brukar sällan vinna saker så det här var kul, vi kommer ha nytta av den när vi är på hav/fjäll :)
En kompis hade dom här skorna på sitt jobb, när hon visade dom så kände jag bara att jag måste prova :D
 
 
 
Nu är det snart helg och det känns så skönt!
Vi ska för en gångs skull bara vara hemma, inte ha gäster eller åka iväg på nått utan bara greja med köket :)
Hoppas ni får en skön helg!!
 
 
/Bella och David
 

Kommentera här: