Skön lördag

Imorse sov vi till 11! Eftersom det blir mörkt så snabbt nu för tiden så gick vi ut på en promenad direkt efter frukosten 
Vi gick ner till naturreservatet och gick på stigen som finns där. Det var så vackert med frosten och härligt att höra vågorna :) Jag hade migrän igår och har haft ont och mått illa hela dagen idag också + att astman tjorvade imorse, så det var en riktig trotsa kroppen promenad! 
När vi kom in drack vi varm choklad i soffan och David gjorde varm carob till mig (en kakao-ersättare eftersom kakao kan försämra migrän) 
Sedan började David såga i köket och jag städade ena skrubben på övervåningen, det har inte gått att gå in där pga alla saker som vi bara slängt in huller om buller. Katten kom och la sig i mitt knä och spann och skulle supergosa, sen låg hon där och försökte fånga varje sak som jag sorterade bort haha, jag hade inte hjärta att flytta på henne!
David har sågat dörröppningarna och satt dit foder idag och börjat sätta upp lister. Under veckan har han målat väggarna ljusgrå, det blir så fint!
Jag har vinterpyntat lite på inglasade altanen och städat och sorterat kökslådorna vilket verkligen behövdes!
David har gjort den här fina hyllan och äntligen var färgen härdad så jag kunde ställa upp alla te-grejer. Det syns vad som är vår favoritdryck :)
Vi har köpt lite nytt som behövdes till köket som nya pannlappar och dom här snygga kastrullunderläggen
Och en bricka. Vi har behövt en bricka i ett par år men inte orkat leta upp nån bra men nu när köket görs tipptopp så har vi lagt lite tid på att skaffa sånt som saknats :)
Ett gäng rådjur var och härjade runt i trädgården men nu är det slut med det för det har kommit runt 15 cm snö! Det började vräka ner nu ikväll, såååå mysigt :)
Vi har varit ute och skottar lite men ska göra klart det imorgon. Nu blir det en kopp te vid brasan innan vi kryper till kojs :)
 
 
Natti! /David och Bella 
 
 

Kommentera här: