Hösten är här

Jag köpte denna fina ljusstake i somras men har inte använt den så mycket än, men nu när det är mörka kvällar och hösten är här så tänder vi den nästan varje kväll :D
Jag har spanat på den i 1-2 år men inte velat lägga så mycket pengar på en ljusstake men lyxade till det för en del av mina födelsedagspengar :)
Första frostnatten har varit så vi har plockat in allt från trädgården. Solrosorna slog aldrig ut utomhus för det var en sån usel sommar, men nu när dom kommit in i värmen så blommade dom ut :)
Det har regnat nästan varje dag i 2 månader men nyligen var det ett par dagar med sol och då gick det äntligen att kratta lite löv :)
Jag satt och vilade en stund i solen och genast kom Vilda och skulle gosa i knät. Där låg hon tills gräsklipparen smällde till och hon blev vettskrämd stackarn. David körde bort löven med kärran som hör till gräsklipparen och ibland smäller det i avgasröret av nån oklar anledning, det låter som ett skott så både jag och katten ryckte till :p 
Vi har fikat äppelpaj och äppelkaka varje dag hela veckan men vi ska försöka torka lite äppelringar också och inte bara göra kakor haha :) Det är gott med torkade äpplen i mysli och sånt tycker David, själv föredrar jag äppelpaj och äppelkakor hehe
 
 
/Bella och David
 

Kommentera här: