Gävle

På måndagen åkte vi till Gävle och hälsade på min mormor och morfar och min syrra kom också dit :)
Vi fick jättegod mat, lax i ugn med pressad potatis men jag har ingen bild på själva maten tyvärr
Sedan gick vi ut på en promenad, här har vi min mormor och David :)
Det var verkligen vårkänsla i luften och väldigt lite snö kvar jämfört med hemma hos oss där det fortfarande snöar ibland och snön är djup
Vi gick till en konstutställning på ett gammalt fängelse som verkligen såg ut som det brukar göra i filmer från USA på 50-talet, där fångarna står och bankar i gallret och skriker till varandra mellan dörrarna
Det var ganska konstiga tavlor men när vi såg utställningens namn så förstod vi varför :p 
Det fanns en jättestor stol där som jag och syrran såklart klättrade upp på
Efter promenaden fick vi ett supergott fika och mormor hade gjort det så gulligt och odlat krasse i äggskal!
Vi hade tagit med oss ett påskägg och gömt det och tänkte lämna ett kort som det stod att påskharen hade varit där på, så att mormor och morfar skulle få leta påskägg när vi hade åkt hem som en överraskning. Men mormor sa att vi skulle få leta påskägg och då tänkte vi att dom skulle få leta sitt också. Efter ett tag avslöjade mormor att hon redan hade hittat deras ägg när hon höll på att gömma våra haha! Det är verkligen kul att gömma och leta påskägg :)
 
/David och Bella
 
 

Kommentera här: