Lugn helg

I fredagen var vi en sväng på Ikea efter jobben och tog en fika och köpte några smågrejer, bland annat en filt till bänken på altanen
När vi kom hem bytte vi om till träningskläder och sprang en sväng längs strandpromenaden här i byn. David körde intervaller men jag tog det lugnt. Det var skönt att komma ut och röra på sig lite även fast det regnade. På ett ställe var det översvämning över vägen och då offrade sig David och bar mig över haha, äkta gentleman. Jag tyckte att vi skulle vända men han tyckte att blöta fötter inte var nån stor grej. Jag avskyr att ha blöta fötter så han fick väl bära mig då😛
Massor av tranor flög över oss, vårtecken! Till middag lagade vi tacos och sen satt vi i soffan och lyssnade på spöregnet och kollade på Sjölyckan som är lika pinsamt-roligt-jobbigt som Solsidan 🙂
Klockan 8 på lördagsmorgonen var vi ute för David ville åka skidor på skaren. Det blev ingen vidare åkning så vi gick in och åt frukost och jag somnade om och vaknade kl 14😱 Skyller på pollenmedicinen, blir helt drogad av tabletterna. Under tiden som jag sov började David måla dörren som ska sitta in till badrummet
Han har blandat linoljefärg och byggt en dörrkarm, det kommer verkligen bli snyggt 😀!
På kvällen åkte vi in till stan och David spelade tennis med en kompis. Jag fick vara linjedomare och bollkalle haha yaaaaay😛
Efteråt åkte vi hem till vår kompis och killarna fixade burgare med sötpotatispommes. Sedan såg vi filmen I Tonya som var riktigt bra men lite hemskare än jag väntat mig. Men den väckte mycket att prata om och vi började googla hennes liv och läsa om vad som var sant och inte, film vs verkligheten. Det är kul med såna filmer!
Idag har jag städat huset och David har städat uthuset och vårfixat bilen. Vi har fikat på altanen och jag måste tipsa om den här mjölkfria glassen, så himla god! David köpte den på Ica och av typ 14 olika sorters mjölkfri glass som vi har provat så är den här godast 🙂
Nu ska vi dra på oss MC-ställen och ta årets första hojtur in till stan och fika hos ett par vänner och hjälpa dem lite med deras flytt.
 
Hoppas ni har haft en skön helg 🙂!
 
/Bella och David 
 

Kommentera här: