Bröllopsfest med vikingtema

I helgen var vi bjudna på bröllopsfest hos Davids ena syster och festen hade vikingtema!
Vi har en kompis som brukat åka till medeltidsveckan i Visby och hon var snäll och lånade ut den här fina klänningen till mig och en väska och en mantel. Våran kompisar har sytt klänningen själv, så duktig!
David köpte dom här kläderna när vi var på Urkult och så körde han vild vikingfrisyr 🙂
Brudparet hade ordnat det så fint och lagat massor av god mat! Davids systers mans bror (nu blev det långt haha) har ett band som spelar folkmusik och dom spelade på festen
Dom hade gjort en plats där man kunde skjuta pilbåge, kasta yxa och kasta kniv, David var bra på allt, pax att gå vilse med honom i en skog för då skulle jag slippa gå hungrig🙂
På kvällen när det blev lite svalare myste vi runt i mantel. Den där kistan och påsarna som ni ser bakom David var en jätterolig lek! Två personer tog på sig ögonbindel och måste hela tiden ha en hand på kistan och gå runt kistan och så skulle man slå varandra med slagpåsen varannan gång. David ville såååå gärna köra den leken mot mig och tillslut gick jag med på det men tyvärr vann David över mig med ett slag, så typiskt, han vinner alltid allting 😛
Här har vi far och son viking 😁
 
 
Hoppas att ni har haft en skön helg!
 
/David och Bella
 

Kommentarer:

1 Frida G Svensson:

wow vilken grej med vikingabröllop!

Svar: Eller hur😀 väldigt häftigt och annorlunda🙂
Bella och David

2 GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen:

Nej men vad häftigt tema :) Ovanligt med sådant tema för bröllop kan jag tänka mig? :D

Svar: Ja haha, har aldrig varit på en sån bröllopsfest tidigare, det var väldigt roligt🙂!
Bella och David

3 Mösstanten:

Vilket härligt bröllop!

Svar: Det var verkligen fint ordnat 😀
Bella och David

Kommentera här: