Odling och falskt larm

Vissa saker trivs inte så bra i värmen tex gräsmattan medan andra saker verkligen levererar på max!
Vi har aldrig haft så mycket björnbär som i år!
Och majsen har tagit sig galet bra🙂
Och för första året hittills så får vi broccolie
Squashen har blivit brutalt stor, vi kan bjuda hela byn på middag😛
 
Den runda rabatten som jag grävde i början av sommaren prunknar nu av blommor 
David fick den här söta bänken av sin mormor som just nu får stå och vara fin under vårt äppelträd🙂
En dag när vi åkte hem efter att ha köpt byggmaterial så såg vi en älg här nere bland timmret. Jag ville försöka fånga den på bild så vi stannade och gick runt här och letade men vi hittade inte älgen. När vi var här så ringde en granne och sa att våra brandvarnare pep, hej puls 200! Hon gick inte och kollade och såg ingen brand/rök och ringde tillbaka till oss och sa det men vi körde ändå hem så snabbt vi kunde och sökte igenom huset. David kom på att brandvarnaren reagerar på partiklar och vi hade ju hållt på med isolering och annat dammigt så det måste varit det som satte igång den. Pjuh!
Vi åkte iväg till stranden med lite fika och varsin bok för att vila upp oss efter falsklarmet. Havet är ljummet så vi badade flera gånger! Jag har aldrig badat så mycket som den här sommaren, kul för David att han får badsällis av mig, det brukar inte hända så ofta 🙂
 
 
/Bella och David
 
 

Kommentarer:

1 Mösstanten:

Oj vilket squash! Skönt att se att något växer och trivs. Igår såg jag att lindarna redan börjar fälla blad. Det var lite höstlikt mitt i hettan. Men vi fick ett rejält åskregn inatt.

Svar: Ja i år är det bästa odlingsåret hittills pga värmen, saker brukar växa långsamt i vanliga fall och inte bli så stora som i år
Bella och David

Kommentera här: