Rutiga duken och annat smått och gott

En dag skulle jag och en kompis som heter Ann gå på en promenad men det började spöregna! Vi började spåna på vad vi skulle hitta på och jag tyckte att vi skulle åka till en annan stad och så blev det! Jag hörde av mig till min kompis Mats också och sen åkte vi till Härnösand för att fika på Rutiga duken🙂
 
Så himla mysigt café! Och det fanns glutenfri snickerskaka som var galet god 😀
Efter att vi suttit och babblat och fikat gick vi in på en av de få affärerna som fanns och jag köpte dom här fina vaserna och ett ljus och en skrikgrön tröja
Sen åkte vi hem igen och köpte thaimat som vi åt hos Ann och sen möblerade vi om hennes vardagsrum😛
Kanske årets sista luktärta på vår altan ☺
Jag är ju hemma sjuk så det blir mycket kattbilder nu haha, hon är som ett gosplåster på mig och ska ligga i knät om jag sitter och äter och ligger jag i soffan så ska hon ligga där ☺
David lagade pannkakor till middag igår och gjorde sånt här gott pålägg men jag körde på hjortronsylt
Efter den här vintern som var så pluppade det upp nya stenar ur gräsmattan som gräsklipparen slår i och det är så irriterande men nu är alla stenarna uppgrävda. Två av dom visade sig vara helt enorma och omöjliga att flytta på
Men David som är smart byggde en liten släde av en spånskiva så stenarna gick att dra bakom gräsklipparen😁 Stenbumlingen vägde nog nästan 100 kg!
 
/David och Bella
 
 

Kommentera här: