Veckan

Hej!
Vi har inte hunnit skriva på några dagar men här kommer en liten snabb uppdatering om vad vi hållt på med :)
Förra helgen var David och hjälpte sina föräldrar och så kom han hem med sin gamla trumpet! Han har försökt lära mig spela och jag har hotat med eller lovat hmmm....att väcka honom med en fanfar någon morgon när jag har lärt mig spela :p
David bakar ofta surdegsbröd och fick därför en jäskorg av mig i julklapp och det blir så fina bröd! Som riktiga bageribröd :) Det känns dock tråkigt att jag inte tål hans bröd för det luktar så gott när han bakar och han ser verkligen ut att njuta när han äter sina nybakade mackor 
Under helgen var det sådär härligt ute med blå himmel, sol och 20 minus, så vi tog en promenad i byn och sedan blev det nybakade scones med te framför brasan :)
 
Måndag
Vi vaknade till en iskall måndag med griniga bilar som inte ville starta men efter lite laddande av batterierna så kom vi tillslut iväg till våra jobb
Efter jobben åkte vi till Friskis & svettis och tränade med en kompis. Sedan köpte vi thaimat och åkte hem och åt hos vår kompis och hans tjej och babblade massor :) 
 
Tisdag
På eftermiddagen åkte David hem till ett par kompisar och hjälpte till med deras renovering medan jag mötte upp en kompis för att fika afternoon tea. David och dom han var hos beställde pizza som middag så han hade det ganska göttigt han också :)
 
Onsdag
Efter jobben åkte vi till Friskis & svettis och mötte upp två kompisar och gick på ett spinningpass och sedan åt vi middag hemma hos dom :)
Denna bild är väldigt arrangerad haha! David höll i min hand och jag backade så långt jag kunde sen sa vi 3,2,1, klick klick, sen ramlade han av ;p
På kvällen hämtade vi Davids syster Sandra och hennes kille vid tåget, dom hade kommit upp till norrland från Göteborg och skulle bo hos oss :)
 
Torsdag
På torsdagskvällen lagade vi vegetarisk meze-middag och göttade oss med Göteborgarna :)
 
Fredag
Göteborgarna var på partaj och jag och David hade myskväll i soffan. Det är så himla skönt att ha slapparkväll på fredagar när man är trött efter jobbveckan :)
 
Lördag
På lördagsförmiddagen åkte jag och David och gick en promenad i ett naturreservat som ligger ganska nära där vi bor. Det var rätt plumsigt på sina ställen så David hade snöskor. Jag testade mina nya super-skor som jag fått i present av David, dom ska klara ner till 30 minus och tåla vatten, riktigt bra!
På Eftermiddagen åkte vi med Davids mamma och två av hans systrar till deras mormor och fikade. På vägen hem därifrån släppte dom av mig hos en kompis där jag såg mello och sov över. David och Göteborgarna åkte hem och spelade spel och pratade halva natten :)
 
Söndag
På söndagen åkte David en skidtävling och kom på plats 65 av 200. Loppet var 4.5 mil men sträckan är lika jobbig som att åka Vasaloppet. Efter lite fika, vila och piffning åkte vi iväg för att äta middag och gofika hos ett par kompisar som hade 2-årskalas för sin son
 
Hoppas ni haft en bra vecka och helg!
 
/Bella och David
 

Kommentera här: