Veckan

Måndag
På måndagen efter Stockholm blev det en kväll där vi packade upp och mest latade oss, David läste lite i sin bok om Danmark som han köpte på myrorna i Stockholm och så spelade han och sjöng danska sånger, så himla gulligt och under en sång så fick han mig att gråta av skratt :D
Vi fånade oss lite och gjorde Donald Trump - frisyr hihi, produktiv kväll ;p
 
Tisdag
På tisdagen kom en kompis från Stockholm och bodde över hos oss. Vi lagade soppa på jordärtskockor, grädde och vitt vin och gjorde pannkakor som efterrätt. Och så babblade vi massor och killarna jammade lite gitarr och munspel :) Väldigt mysig kväll!
 
 
Onsdag
På onsdagen åkte vi till stan efter våra jobb för David skulle klippa sig och vår bil har varit trasig så vi har behövt samåka hela veckan. När David var hos frisören gick jag runt och köpte lite kläder, en snygg träningströja och en stor gul polotröja bland annat :) När David var klar möttes vi upp och fikade och sedan åkte vi till Friskis och svettis där vi mötte upp en kompis och tränade.
En konstig grej var att Jimmy Åkesson kom till mitt jobb på onsdagen med ett gäng partikollegor och två säpovakter. Det har väl med valåret att göra antar jag, att han åker runt till olika sjukhus. Jag ville kasta ägg på honom men fick inte för min chef :p 
Jag lyckades även göra bort mig för en av säpovakterna. Vi har en soffa i fikarummet där jag rättade till soffkuddarna, när man gör det står man i ett hörn halvt bakom en dörr. Exakt i det ögonblicket kom ena säpovakten in i fikarummet och såg inte mig först för jag var "gömd" bakom dörren. Det blev jättekonstigt när han såg mig och jag tänkte att han skulle tro att jag var ett psyco som hade nått fuffens för mig så jag sa "eeeh jag bara...piffade kuddarna lite...." hahaha åh....han skulle ha kaffe så visade vart kopparna fanns sen flydde jag därifrån!
 
 
Torsdag
Det hade varit snöstorm hela natten och en klass 2 varning var utfärdad över länet, vi tog oss knappt ut på morgonen och fick vänta innan vi kunde åka iväg till jobben. Om det inte varit för att jag skulle på en undersökning på sjukhuset så hade vi stannat hemma. 
Vi åkte förbi många lastbilar som fastnat, en olycka och 3 älgar som stod i diket vid e4an. Eftersom det inte var något viltstängsel där så ringde vi in till radion och varnade om älgarna.
Jobbdagen blev lite konstig, David kunde inte ta sig till en lunch han skulle på vilket var bra för den byggnaden där dom skulle ha ätit rasade taket in! På mitt jobb kunde inte så många patienter ta sig dit och vi skulle åkt på konferens hela eftermiddagen med middag på kvällen men det gick inte att ta sig dit så vi fick avboka det
Jag var och lämnade prover för att kolla om det är nått fel på mitt immunförsvar. Det är säkert inget fel men känns skönt att kolla upp det för under 2017 var jag hemma förkyld 16 gånger! Det känns inte normalt tycker jag men vårdcentralsläkarna säger att det kan vara så utan att det är något fel på immunförsvaret....
 
På eftermiddagen var jag på öronmottagningen på sjukhuset och gjorde en nystagmografi. Först fick jag sitta i en stol och ha på mig en ställning på huvudet som filmade mina ögon medan jag följde en prick som rörde sig på en skärm. Sedan fick jag ligga ner i en stol och ha på mig som ett mörkt cyklop och något som såg ut som hörselkåpor men med hål för öronen. Och så fick jag små plaströr instoppade i öronen. Sedan spolades ett öra i taget med kallt vatten i 30 sekunder och jag fick hemsk yrsel, vilket var meningen. Medan jag låg där och kände som att jag skulle snurra ur stolen så skulle jag hålla ögonen öppna för i det mörka cyklopet satt en kamera som filmade mina ögon i 3 minuter. När det var klart gjordes hela preceduren om igen fast med varmt vatten.
Jag gillar verkligen inte att få vatten i öronen så det var en äcklig känsla men bara att härda ut. 
Så fort jag var färdig på undersökningen åkte vi hem för vädret blev bara värre och värre. På vägen hem åkte vi förbi många fastkörningar/felkörningar, folk såg inte vart vägar delade sig och hamnade mittimellan osv, som tur var kom vi hem till vår lilla grusväg innan vi fastnade. Vi fick handskotta fram till huset och sedan göra en ruta på gårdsplanen
Det blev en lugn och mysig kväll hemma där vi eldade i kaminen, fikade massa gott och kollade på Mandelmanns
 
Fredag
På fredagen åkte vi hem efter jobben och piffade till oss för vi skulle ut och äta middag på ett ställe som heter RÅ med sjöräddningen. Alla från besättningarna + respektive var inbjudna :)
(De bjöd bara på maten till de som är sjöräddare, skriver det så ingen tror att sjöräddningen partajar upp alla sina pengar)
David köpte världens godaste jordgubbsdrink till mig, den syns dåligt på bilden för det var så mörkt där inne, den smakade som glassen twister :D
Det var god mat och bra personal men för mig som skulle ha allergimat blev det jättekonstiga rätter. Förrätten var skagenröra med toast men eftersom jag skulle ha glutenfritt så fick jag inget bröd utan bara en klick skagenröra? 
Och varmrätten bestod av kikärtor och torsk för min del....alla andra fick mos till sin fisk/kött...
Efterrätten var däremot bra, David åt glass med popcorn, kolasås och citronmaränger. Om vi går tillbaka till den där restaurangen så blir det för drinkar och efterrätt haha :p
Vi träffade en gammal första hjälpare från Röda korset som nu för tiden är sjöräddare och hon gjorde sitt yttersta för att ragga med mig som sjöräddare.....så nu har jag lovat följa med nästa gång som Davids besättning har övning
 
 
/Bella och David
 

Kommentera här: