Surprise

Tjoop tjoop! Nu är det David bakom tangentbordet, för första gången sedan tidiga stenåldern (Bella intygar).
 
Jag tänkte berätta en liten historia om en väldigt gullig fru. Ni får gissa vems... 
 
För några månader sedan sa Bella till mig att jag skulle ta ledigt en torsdag-fredag i Juni. Någon slags överaskning med tanke på mitt stundande åldrande förstod jag snabbt var på tapeten. Det var svårt att få henne att berätta något om vad det rörde sig om, men för ett par veckor sedan berättade hon i alla fall att vi skulle åka till Danmark! Jättekul tänkte jag, eftersom jag har varit sugen att åka dit länge och dessutom har jag fått något ryck och lyssnat på dansk musik rätt mycket och försökt lära mig lite danska. 
 
Så förra veckan var det dags i alla fall, vi skulle flyga till Köpenhamn via Arlanda på torsdag morgon, och eftersom det är så dyrt att parkera vid flygplatsen så föreslog jag att jag skulle boka en taxi. Bra idé tyckte Bella, men hon envisades med att tjata om att jag inte fick boka en delad taxi. I mitt stilla sinne rörde sig tankar i stil med: "Herregud, hur farligt kan det vara att dela taxi i 10 minuter", och jag blev nästan lite sugen att ta en delad taxi på pin tji.
 
Onsdag kväll var det dags att packa, självklart blev jag klar rätt tidigt, medan Bella härjade runt i vild panik och skulle tvätta hår och allt sådant där som en kvinna kan behöva göra innan en resa.  
Jag tog motorcykeln till en slalombacke och sprang upp och ned några gånger för att lugna mina ben inför morgondagens stillasittande. Efter löpningen tog jag ett dopp i en sjö och puttrade sedan lugnt hemåt på de minsta vägarna. Klockan hann springa iväg rätt sent förstås, och Bella skickade sms och undrade när jag kommer hem. 
 
Väl hemma så står en till bil parkerad hos oss, Andreas och Magdas bil, "oj, kul att dom tittar förbi så här sent" hinner jag tänka innan de väller ut allihopa ur dörren och skriker "Surprise!" 
 
Dom skulle också med till Danmark! 
 
 
 

Kommentera här: