Trädgårdsfix

Här om dagen knackade det på vår dörr, en grannes barn var ute och klippte träden längs vägen så att sopbilen ska komma fram, och dom ville klippa våra björkar lite också
Dom hade världens smartaste sekatör, den gick att göra flera meter lång och genom att dra i ett snöre kunde man klippa grenar långt uppe i träden
Vi fick låna den och jag gick lös på träden i trädgården för att släppa in mer ljus på tomten. Det var jättekul, jag vill ha en egen sån här och en sån där lång pinne med en såg på! Det finns en liten arborist inom mig😛 
David hjälpte mig att släpa bort alla grenar på kvällen och det var inte lite! Vi skulle kunna ha en enom majbrasa 🙂
Slängde ihop den här pastan med grönsaker, grädde och färska örter från trädgården, det blev så gott! Älskar att ha färska kryddor i maten, det blir mycket mer smak än med trista torkade kryddor
Det är fina solnedgångar varje kväll men den här kvällen trodde vi att det brann hos grannen, det är väl allt prat/skrivande om torka och bränden som spökar 😛
 
Vi är i Danmark nu, jag gav David en överraskningsresa! Vi hörs när vi är hemma igen 🙂
 
Hoppas ni får en bra helg!
/Bella och David
 

Kommentera här: