Fredag och helgen

I fredags var David ledig från sitt jobb så han följde med mig in till stan på morgonen och åkte längdskidor, sedan hämtade han upp mig på mitt jobb och bjöd mig på lunch på norra berget 🙂
 
Efter mitt jobb gick vi en promenad på norra berget i solen och vinteridyllen! 😀 Vi fikade på ett mysigt café och sedan gjorde vi några ärenden på stan, handlade mat och åkte hem och såg en film innan vi kröp till kojs, trötta efter veckan.
 
 
 
På lördagen pysslade David runt lite här hemma och tränade medan jag vilade och sov pga ont i magen. På kvällen åkte vi hem till Davids ena syster som bjöd oss och deras mormor på jättegod middag och hemgjorda chokladtryfflar till efterrätt 😀
Efter middagen åkte vi in till stan och hämtade upp Andreas och åkte till Den svenska björnstammens spelning. När vi kom fram till stället som dom spelade på så råkade vi gå in i genom en nödutgång och kom in förvirrade och undrade om ingen skulle kolla våra biljetter haha! Efter ett tag när vi hade gått runt där inne insåg vi att det fanns en riktig entré, det var därför folk kollade så konstigt när vi kom in 😂
Spelningen var superbra och vi dansade och sjöng :D Efteråt åkte vi hem till Andreas och hans sambo och fikade och pratade politik halva natten haha, så himla mysigt!
 
 
 
På söndagen tog vi sovmorgon och åt lång frukost framför brasan. Sedan upptäckte vi att altanen var 25 grader varm så då vi satte oss där och åt glass och spelade backgammon 
Resten av dagen spenderade jag med att storstäda altanen och göra i ordning där ute, städa halva huset, ta in björkris och påskpynta. David sprang en sväng, lagade tacomiddag åt oss och matlådor inför veckan. Han höll också på med dörren som vi ska ha till badrummet, den är målade med minst 7 olika lager färg så det är mycket slipande som pågår men det kommer bli jättefint när det är klart!
 
 
 
Hoppas ni har haft en fin helg!💞
 
 
/David och Bella
 
 

Kommentera här: