Några bilder från senaste dagarna

Hej!
På internationella kvinnodagen bakade jag en kvinno-tårta och tog med till jobbet :)
Tårtan bestod av chokladbotten fylld med mosade hallon och banan 
Utanpå det la jag "spackel" gjort av soyagrädde och kakao
Sedan gjorde jag en chokladglasyr som jag tömde över tårtan men glasyren stelnade! Den skulle egentligen vara lite trögflytande så min plan på hur jag skulle dekorera tårtan fungerade inte eftersom ingenting gick att trycka fast i glasyren. Så det blev en ful paniklösning, jag var jättebesviken och ville ge bort tårtan till en kompis och inte alls ta med den till jobbet. Jag tog med den trots allt och mina kollegor var snälla och sa att den var både fin och god haha :p Efter jobbet åkte jag med det som fanns kvar av tårtan till en kompis och fikade med henne och på kvällen fick David den lilla bit som var kvar
På kvällen på kvinnodagen gick vi på teater med Björn från vår by, hans fru som skulle följt med var sjuk så en kompis till oss fick följa med i hennes ställe. Teatern hette "Minns du mig" och var väldigt rolig. Den handlade om ett gift par som levde på slentrian tills den dag som fruns gamla barndomskärlek dök upp hemma hos dem som en hallucination. Hon såg honom men inte hennes man! Mycket var roligt i teatern men bilden som målades upp av ett par i 50-års åldern med god ekonomi, fin lägenhet, barn som flyttat hemifrån och en fruktansvärt tråkig relation fick oss att känna att vi aldrig vill hamna där :p
Det kom ett paket i brevlådan en dag,  med en handduk som tydligen var en vinst på ett korsord som vi löste i somras, så nästan 1 år senare kom vinsten haha!
Vi har länge tänkt att vi vill göra en lampa av en flaska och nu har vi äntligen provat göra en. Vi tog bort botten på flaskan genom att knyta ett snöre runt flaskan som var dränkt i T-sprit/aceton, tände på och doppade flaskan i en hink kallt vatten när det hade brunnit ut. Flaskan skärs av helt rakt med den här metoden men man behöver slipa kanterna lite med sandpapper för dom blir rätt vassa
Det blev fint men flaskan ramlade av spiken och gick sönder när David hade hängt upp den så vi måste göra en ny, men nu vet vi i alla fall hur vi gör och att det fungerar :)
Jag shoppade lite mjölkfria saker att ha på mackan, bland annat hampafrösmör och aprikoskärnsmör och nutella
Så därför blev det pannkakor med nutella och färska jordgubbar till frukost på helgen
Vi fyllde bilen med gammal äcklig isolering och annat skräp och åkte till skroten och så kollade vi på en byggaffär efter brädor att bygga en dörrkarm av. Den där dörren som vi hittade i en sophög i en gränd i Stockholm tänker vi slipa och måla och ha som badrumsdörr, men David måste bygga en ny dörrkarm som passar dörren. Nu när vi ändå har rivit upp badrumsväggen lite grann så kan vi såga och riva och byta dörren. Vi har tänkt på det länge men det har tagit emot att börja såga i väggen och hålla på.
Avslutar med ett par bilder på en fin klänning jag vill köpa men jag håller på att fundera om jag ska göra det eller inte. Ett av mina mål med det här året är att köpa mindre kläder och planera min garderob utifrån behov och vad som passar med vad osv
 
 
Hoppas att ni har haft en bra dag!
 
 
/David och Bella
 

Kommentera här: