Alice i Underlandet

Förra helgen åkte vi till Stockholm för att gå på en kompis 30-årsfest som hade temat Alice i Underlandet. Jag och David var utklädda till Tweedle dee och Tweedle dum, i randiga tröjor och hängselbyxor 🙂
När alla hade kommit och vi hade druckit en god kryddig välkomstdrink så fick vi dra en lapp som det stod en färg på. Sedan fick vi måla blommor i den färgen som stått på lappen och blev på så sätt indelade i lag
Här har vi födelsedagsbarnet Sanna🙂 Hon var utklädd till hattmakaren och hade till och med färgat håret rött för att se ut som honom!
Vi fick leka en jättekul lek, en person från varje lag sprang in i skogen och poffade en ballong och i varje ballong låg en liten nyckel som man tog med sig tillbaka till laget. Man skulle hinna samla så många nycklar som möjligt men också hitta en speciell nyckel
Mitt lag hittade den speciella nyckeln som gick till skattkistan! Den innehöll en karta, en tårtspade och en liten klocka. Vi följde kartan och den ledde oss till massa tårtbottnar
Och det blev göra-tårta-tävling där varje lag skulle göra en tårta på 15 minuter
Här är mitt lags tårta
Och här är Davids lags tårta haha! Det var Davids idé att trycka ner en sandwich-glass mitt i allt😂
När en vinnande tårta var utsedd så blev det afternoon tea vid dom här söta borden. Sanna hade bakat 7 olika sorters kakor/bullar/muffins som jag tålde! Så himla lyxigt😀
Efter fikat var vi proppmätta och satte oss tillsammans med några andra i det här mysiga "tältet" och pratade och slappade
Sedan var det dags för en rolig tävling igen! Vi fick stå i våra lag och en och en skulle vi blåsa blåbär genom ett sugrör och träffa kortet....mitt blåbär kom typ 1 meter (skyller på astman haha) men David träffade såklart 😀
Sedan var det dags för middag som var ett stort knytkalas med massor av gott som folk hade tagit med sig. Det här var den enda bilden jag tog men det fanns två stora bord till fulla med olika maträtter
Efter middagen och presentöppningen när det hade blivit mörkt ute fick vi se en jättefin eldshow som Sanna fick i present av sin kompis som är eldshowsartist 🙂
Kvällen avslutades med att vi klämde in oss i en vedeldad bastu med världens finaste golv!
Och vi badade i sjön, till och med jag doppade mig tillslut! 
Efter bastun fick man blanda drinkar och äta mer av all god mat och tårtor
Och ta kort i dom fina ramarna som vi hade målat under kvällen. Det var verkligen en välplanerad och rolig fest! 😀Sent på natten rullade vi mot min syrras killes lägenhet där vi skulle sova. Många sov över på festen men vi skulle på en överraskning på söndagsmorgonen så därför åkte vi vidare.
 
/Bella och David

Kommentera här: