Överraskning del 1

På söndagen hade min syrra och hennes kille planerat en överraskning till mig som födelsedagspresent.
Det visade sig vara en brunch på Greasy spoon på söder 😀 Syrrans kille Carl hade varit snäll och sprungit dit på morgonen och satt oss på väntelistan för ett bord för det går inte att göra i förväg. Det brukar ta ca 2 timmar innan ett bord blir ledig så han hade sprungit dit kl. 9 och kl. 11 gick vi dit och behövde bara vänta några minuter
Dog lite av deras söta tekoppar
Vi beställde in massor av gott! Färskpressad juice, chiapudding, lax och avocado-mackor, traditionell engelsk frukost, pannkakor, bovetepannkakor och bröd som skulle doppas i ägg
Allra godast var dom här bovetepannkakorna med lönnsirap och dagen efter gjorde Carl såna pannkakor som frukost åt oss🙂
Mätta och glada 💕
Lite streetart, vi trodde först att det var en riktig glass!
Det blommade och var så fint och vårigt jämfört med hemma hos oss! Ser ni förresten hur plågad David ser ut på bilden? Syrran skulle ta en bild på oss under det fina blommande trädet men David fjantar sig jämt på kort så det blir aldrig sådär romantiskt och vackert utan alla bilder ser ut ungefär såhär:
Hahaha mosad och fasthållen....det brukar sluta med att jag till slut blir sur och då skärper han sig hyfsat så det blir en bra bild. Men han brukar se plågad ut, kanske för att han ofta har mina fingrar i sina revben som ett hot hehe 😉
Efter brunchen gick vi på en promenad genom ett supergulligt område med kollonistugor och odlingar
Och vi gick förbi en tomt som det står en runsten på haha, hur sjukt är inte det? "Jag lägger mig och solar lite i trädgården bredvid runstenen" :p
Jag stannade för att ta kort på den här rabatten och då stod det en äldre man som ville ha hjälp ner för trappan från sitt hus så jag hjälpte honom. Han var lite yr och det slutade med att jag blev gatu-sjuksyster och han skulle ringa sin vårdcentral och ändra sin dos av blodtrycksmedicinen 
Vi gick upp hit och satt och njöt av utsikten i solen och drack te och fikade kakor som syrran hade tagit med. Sedan gick vi vidare hemåt för på kvällen skulle vi på en överraskning som David hade ordnat som födelsedagspresent åt mig 🙂
 
 
/Bella och David
 

Kommentera här: