Stockholmare på besök

I helgen som var hade David fullt upp hela dagarna med sjöräddningen, dom har snickrat en brygga och börjat bygga en redskapsbod. Jag har härjat runt i trädgården och sågat ner ett träd och rensat upp i alla odlingslådor och rabatter. På lördagseftermiddagen kom vår vän Martin och hans flickvän Linda och hälsade på oss
Dom hade med sig såna här härliga 90-talsgodisar, "tefat", ingen av oss hade ätit såna på ca 20 år så det var jättekul att äta dom igen och se om det var lika gott som vi tyckte när vi var små 😛
Vi fick också den här underbara blombuketten!
Det hade varit 20 grader varmt och sol hela dagen så vi tände grillen och hade grillpremiär 🙂 Vi grillade massor av grönsaker och gjorde grillad lax med citron i folie. Sedan spelade vi spel, gick en promenad och babblade till in på natten
På söndagen lagade vi bovetepannkakor och åt med lönnsirap, glass och bär. David åkte till sjöräddningen men vi andra satt kvar till efter lunchtid och pratade om allt mellan himmel och jord och politik 😃
När Martin och Linda åkte hem mot Stockholm så la jag mig på en filt i trädgården och läste en bok och lyssnade på radio och åt upp lite goda rester
David kom bara hem och åt sen åkte han till Ljustorp och sprang ett långt löppass med sin kompis som bor där. Jag passade på att måla klart och lacka keramikblommorna som jag gjort
Blev rätt nöjd med dom här faktiskt, tror det kommer bli väldigt snyggt ute i trädgården 🙂
 
 
Hoppas ni har haft en skön helg!
 
/David och Bella
 
 

Kommentera här: