Tjuvstart

Jag tyckte så synd om David när han var sjuk så han fick en av sina julklappar i förväg (curlingfru, jag vet!)
Och bara för att jag är så dålig på att vänta med att ge saker så fick han sin adventskalender nu i helgen men han får inte börja använda den, bara tråna!
Jag älskar blommor så jag har tjuvstartat även där
Jag har varit helt övervänt på jul i år, vet inte varför egentligen för det är inget speciellt som händer. I två till tre års tid har jag velat åka utomlands och bara strunta i jul och hela vintern men i år njuter jag av kylan och ville julpynta och julbaka redan i början av november! David sa att jag inte fick ta fram julpynt före december men han är inte så bra på blommor hehe, så han har inte gnällt på dom här. Däremot klagade han på att jag ställt fram en tomte men jag sa att det faktiskt är ett barn i vinterkläder😂
Här har han däremot lite rätt att klaga men det är ju bara en vecka kvar nu till det är december
Jag har alltid tyckt att adventsljusstakar är fula så vi har aldrig haft någon sådan men så hittade jag den här som faktiskt var fin på Åhlens så den fick följa med hem till torpet
I helgen har vi slipat och spacklat trappan och målat andra sidan av badrumsdörren. Och så har vi ääääntligen valt och köpt tapeter!!! Det tog seriöst 6 månaders googlande och velande men nu är vi nöjda. Det blir vårblommor i olika nyanser både uppe och nere, det kommer bilder så fort vi har satt upp tapeterna men det är lite mer jobb att göra innan vi kan tapetsera
Jag lagade världens godaste vegetariska tacopaj i lördags! Det är en av Davids favoriträtter och han slet mest med trappen (ett riktigt tråkgöra) medan jag satt och finmålade dörren så jag tyckte att han förtjänade nått riktigt gott 🙂
Rimfrost💕Hur fint är inte det!?
Lilltorpet som David fotade en kväll när han var ute och testade kameran i mörker🙂
 
Hoppas ni får en fin start på veckan!
 
/David och Bella
 
 

Kommentarer:

1 Mösstanten:

Kan det beror på den heta sommaren att jullängtan är så stark i år? Jag kan inte minnas att jag längtade så mycket förra året.
Vilka fina blommor!

Svar: Ja det kanske är därför? Tycker att ovanligt många verkar njuta av kylan och längta efter julen i år! Blommor, särskilt hyacinter är så härligt när det är säsongen🙂
Bella och David

2 Emma Engström:

Haha men vad söt du är!! Vill verkligen ha någon slags kalender jag också :D

Svar: Tack😍det finns ju så galet många att välja på nu för tiden!
Bella och David

3 Maria:

Åh, så mysigt! Jag ska inte julpynta så mycket hos oss i år, för ingen av oss ska fira jul i lägenheten :)

Svar: Det kan ju faktiskt vara skönt att slippa allt fixande vissa år🙂hoppas ni får ett mysigt firande där ni ska vara!
Bella och David

4 Anonym:

Härlig kalender👍

5 Håkan:

Det var jag som skrev: härlig kalender😊

Svar: Han har ju börjat dricka kaffe så det kändes som en kul grej😀
Bella och David

6 mammatillmirakel.blogg.se:

Åhh jag ska öppna min kaffekalender imorgon ♡ längtat i veckor nu. Trevlig helg!

Svar: Det känns som en sån mysig grej med te och kaffekalendrar🙂hoppas du tycker den är god nu när du längtat så länge efter den💞
Bella och David

7 Pauline Hurtig:

vad mysigt :D ger en te kalender åt min mamma imorgon :D

Svar: Åh hon lär ju bli jätteglad😀!
Bella och David

Kommentera här: