Bästa dagen

Den här dagen har varit så himla bra och lyxig! Den började i för sig med att jag skrapade bilrutan, usch och neeeej kände jag men sen har det bara varit bra ☺
På jobbet hade vi kakbuffé idag, alla hade bakat varsin sort och dessutom kom en snäll patient och lämnade tårtor till oss! Jag hade bakat en hallon och marängpaj och dekorerat den med hemodlade björnbär☺
Patienten som köpte tårtorna hade också köpt en glutenfri och mjölkfri bakelse till mig! Hon hade frågat om någon i personalen var allergisk, vaddå omtänksam patient!?
 Efter jobbet åkte jag hem en stund till en vän och babblade massa bra om arbetslivet, han är så klok! Sen åkte jag och mötte upp hans sambo och en kompis till henne och så åt vi middag på stan, väldigt roligt och mysigt ☺
Efter maten gick vi och köpte godis och sedan gick vi på bio och såg filmen "Unga Astrid" den var jättebra! Och låten som var i slutet av filmen är underbar, den heter springa och det är Ane Brun som sjunger den☺
 
Nu är jag hemma hos finDavid och dricker kvällste och pratar skavsår i hans öron om min roliga dag😛Han har jobbat över idag men blev i alla fall bjuden på lunch av sin chef och hade med sig rabarber och marängpaj till jobbet som fika (bakade två pajer igår) och på fredag är det han som ska ha kul på afterwork så helt synd är det inte om honom 😉
 
Hoppas ni har haft en bra tisdag!
 
/Bella och David
 

Kommentarer:

1 Mösstanten:

Astridlindgrenfilmen borde jag se. Får väl se om det blir av innan den kommer på SVT-play. :-)

Svar: Ja gör det! Den var riktigt bra 🙂
Bella och David

Kommentera här: