Första skörden potatis och strandhäng

Igår till middagen grävde David upp lite av vår hemodlade potatis, årets första skörd ☺ 
Jag dukade och David dekorerade med små dillblommor ☺
Det blev att vi grillade till middag, väldigt gott! Vi har ju inte grillat på hela sommaren, i vanliga fall brukar vi vara less på grillat den här årstiden. Potatisen råkade koka sönder men David löste det genom att göra mos av den och det blev faktiskt ännu godare än att äta kokt potatis😀
 
Efter maten somnade jag på soffan och var utslagen resten av kvällen så det finns inga bilder. Dom andra badade iallafall badtunna under en fantastisk stjärnhimmel, lyssnade på ugglorna (jaaa ugglan som skrikigt efter en partner i snart 2 år har äntligen hittat en käresta) och hade det bra. Framåt halv tolv på kvällen vaknade jag och frågade om vi skulle äta efterrätt och David skrattade och sa att dom hade åkt hem. Jag hade inte hört ett ljud trots att dom hade stått i vardagsrummet och pratat 😛
I morse vaknade jag tidigt och gick upp och tog alla mediciner, känner mig så himla äckelsjuk och har lite feber trots Alvedon och Ipren. Somnade om några timmar och blev sedan väckt av David som hade gjort pannkaks-frunch! Jag har verkligen världens bästa man ❤ Han hade gått lös och stekt bacon och grönkål i sirap och stekt äpplen i sirap och kanel 😀
Efter frunchen beordrade David mig till hängmattan, jag fick inte röra ett finger för att hjälpa till med något haha gulle honom
Medan jag vilade snickrade David på den nya väggen på övervåningen, visst blir det snyggt!? Brädorna som väggen byggs av låg på golvet på övervåningen förut. Vissa var inte så fina men dom som såg bra ut har vi återanvänt till väggen. Smart, snyggt, billigt och bra för miljön☺
Eftersom det var varmt och fint som en sommardag idag så packade vi ihop fika och tog en filt och åkte till naturreservatet på eftermiddagen. (Det ser inte ut som en sommardag på min klädsel inser jag men jag klädde på mig ordentligt eftersom jag är sjuk)
 
David tog en springtur medan jag tog det lugnt och tog lite fina bilder. När han kom tillbaka så tog han ett dopp i havet och sen fikade vi och hade det gött i solen☺
Vi hade med oss äppelpaj och vaniljsås😀
Så himla fin och skön eftermiddag!
Nu ska vi äta lite mat och sen se en film, kanske ska vi se Suffragetterna ☺
 
Hoppas ni får en bra start på veckan imorgon!
 
/David och Bella
 
 

Kommentarer:

1 Mösstanten:

Om man nu nödvändigt ska äta potatis är det bäst med egenodlad! :-) verkar ha varit en fin helg trots feber. Men nu får den väl ge sig!

Svar: Ja helt ekologiskt och väldigt närproducerat haha, 20 meter från huset 🙂 Ja jag håller med, nu får det ge sig och vända!
Bella och David

2 Anita:

Så fina bilder :D

Svar: Tack😍!
Bella och David

3 Sara:

Jag läste precis din kommentar du lämnat inne hos Egoina, om att vi är en bunt människor på ett klot i rymden. Så fint skrivet! Önskar att fler kunde tänka som du.

Svar: Men tack vad glad jag blir!!🙂
Bella och David

Kommentera här: