Hallonpaj med maränger

Idag har jag bakat kanske den godaste pajen ever! Hallonpaj med mjuka maränger på ☺
Jag gjorde ett pajskal som jag gräddade tills det hade fått färg sedan tömde jag i hallonsmeten (mosade hallon där jag hade pressat ut vätskan och sedan kokat upp med socker och smält i smör)
Sedan spritsade jag ut marängsmeten över pajen
Ut ur ungnen kom den här härligheten!
Som blev ett jättegott eftermiddagsfika åt oss ☺ Och jajjemen, i det här huset äter vi ofta gofika på eftermiddagen så att middagen blir runt kl 19 eller 20, skyller det på mina vallon-gener 😜
 
Nu ska vi pyssla på lite här hemma och sedan ska vi titta på några avsnitt av serien Ung och lovande, den är så bra!! Norsk den också haha, dom kan det där med att göra bra serier i Norge ☺
 
Hoppas ni fått en bra start på veckan!
 
/David och Bella
 

Kommentarer:

1 Mösstanten:

Starten blev lite seg beroende av valvakan. Smarrig paj, även om mitt gofika brukar bestå av ost eller nötter. :)

Svar: Vad duktigt att att du lyckas hålla dig till ost och nötter! Jag vet ju att socker inte är speciellt nyttigt men jag är planetens största kakmonster så kan inte låta bli godsaker😛
Bella och David

2 Wifeey:

så gott de där ser ut att vara :D

Svar: Det blev supergott, kommer baka den igen😀
Bella och David

Kommentera här: