Sista sommarblommorna

En grannes äppelträd blev attackerat av larver i början av sommaren så att det inte blev några äpplen i år för dem. Jag gick över med en kasse äpplen från oss och på vägen hem plockade jag blommor på en äng! Solen värmde, det var tyst, luktade blommor och jag fick lyckokänslor i hela kroppen, sommaren är inte helt slut än!
Nu står buketten i köksfönstret och luktar honung☺
I förmiddags var vi på Ikea och åt brunch med ett par vänner, killen i paret fyllde år igår och vi överraskade honom. Jag tog inte en enda bild, antagligen pga hungrig och trevligt sällskap!
Sedan gick vi på ett par affärer, vi köpte den här fina teburken 
På vägen hem stannade vi på Erikshjälpen och vi köpte den här, jag har redan börjat inreda våra hallar i hjärnan och en sån här butelj i genomskinligt glas var med i mina idéer. Blev så glad att dom hade en sån! Måste bara göra rent den för som den är nu ser den ofräsch ut 
Och så impulsköpte vi en sänggavel haha! Jag har länge velat ha en sänggavel till sängen våran men dom brukar vara för höga till vårt låga tak. Men den här bara stod där och var fin i ett hörn på Erikshjälpen och hade rätt höjd och rätt längd! Kanske ska jag måla om den i en milt grön nyans men just nu får den vara vit, ska däremot göra rent den ordentligt. Nu ställde vi bara dit den i ren iver ☺
Trötta paret 😛 David snickrar just nu och jag ska röja undan lite i köket för ett par kompisar kommer ut till oss på middag och badtunnebad. Jag kanske inte orkar bada, är helt slut hela tiden, men det blir kul att hänga lite med kompisar☺!
Bönröran som jag gjorde igår blev förresten hysteriskt god! Hittade inget bra på google så improviserade av det vi hade hemma. Det blev ett paket bönor, gul lök, vitlök, morötter, zucchini, ingefära och en halv påse tacokrydda som jag stekte ihop. Toppade bönröran med gurka och fetaostkräm ner i pitabrödet, högsta betyg! David tyckte att jag måste skriva ner receptet så att jag ska kunna laga exakt samma röra igen haha☺
 
Hoppas ni får en fin lördagskväll!
 
/David och Bella

Kommentarer:

1 Mösstanten:

Sänggavel är bra. Sparar väggen. Och kan se trevligt ut.

Kommentera här: