Stockholm

Jag har helt glömt bort att blogga om sist jag var i Stockholm och hälsade på syrran och ett par vänner. Jag laddade upp bilderna här på bloggen men glömde bort det och nu är det flera veckor sedan men det hände så mycket kul då så det känns värt ett inlägg 🙂
Första morgonen fixade syrran sån här fin frukost åt mig, så gulligt 💕
Och till middag lagade hon ramen, det var supergott så jag förstår hypen som är kring ramen 🙂
Jag och syrran och en kompis till henne gick rätt mycket på stan, mest i olika second hand butiker. Vi var till ett ställe som hade fantastiska klänningar, tyckte om den här men den hade typiskt nog för korta ärmar. Hittade en drömklänning men den kostade 900 kr, jag velade fram och tillbaka men till slut kände jag att det var för dyrt mot hur sällan klänningen skulle komma till användning så jag köpte den inte. Vuxenpoäng till mig!
Vi var in i den här fina second handen och tittade lite efter något snyggt åt våra karlar
Och den här affären var lakridshimlen! Ville köpa allt där inne men jag lyckades tillslut välja dom här tre sorterna
Vi tog en fikapaus efter allt strosande på stan
Och självklart blev det mezemat från Hötorgshallen en av dagarna till middag. Vi har en mezetradition att vi alltid äter en måltid därifrån om jag hälsar på eftersom jag tycker det är så gott och det inte finns något lika bra här hemma🙂
Vi var iväg en sväng till Bergianska trädgården och kollade på jättenäckrosen som bara blommar två nätter/år, den var väldigt fin och bladen var så häftiga för ett blad kunde bära upp 100 kg! Jordsäckarna som ligger på bladet väger 10 kg/styck.
Vi åt goda galetter på Fyra knop och till efterrätt delade jag och en kompis på den här med choklad och nötter. Det är pga Fyra knop som jag har börjat laga galetter hemma till middag lite nu och då 🙂
På en av kvällarna gick vi på konsert och såg Beres Hammond! Han var så himla bra och det var underbart att få dansa till reggae. Jag och David brukar nästan alltid gå på någon reggaefestival på sommaren men i år har vi bara renoverat så det var kul att i alla fall få se en konsert i baktakt 🙂
 
 
  
 
Jag var också på Tyresö och hälsade på ett par vänner som bor där men det får bli ett eget inlägg om det för det blir så långt annars
 
 
Hoppas ni får en bra fredag idag, snart är det helg🙂!
/Bella
 

Kommentarer:

1 Mösstanten:

Trevligt inlägg från Stockholm. Kul att ta del av dina fina dagar.

Svar: Tack🙂det blev en riktigt lyckad resa!
Bella och David

2 EVELINA:

Låter verkligen som en toppenhelg, helt klart värt ett inlägg :) Och vad härligt med en lakritsbutik, är helt tokig i lakrits själv också! :D

Svar: Kul med en till lakridstok😀butiken heter Lakridsroten ifall du också vill gå lös där 😛och enligt mig är "krokodiltårar" fantastiska, mycket salmiak i dom🙂
Bella och David

3 Maria Pettersson:

Så mysigt med en helg i Stockholm!

Svar: Ja verkligen, gillar den stan så mycket🙂
Bella och David

Kommentera här: