En trött torsdag

Jag vaknade sämre i förkylning idag, hade lite feber igår och svinont i halsen, inne på 7 veckan som sjuk nu, väldigt tröttsamt. Min frisör är alltid uppbokad flera månader framåt i tiden så jag gick dit idag och gjorde slingor trots att jag var risig och nu ligger jag i soffan och dricker te med ett hår som är festsnyggt haha☺Lite lyxigt ändå för i vanliga fall både känner jag mig och ser ut som Titanic när jag är sjuk
Frisören hade lagt fram den här tidning där det bara stod olika rubriker om att sluta äta socker, kändes som en hint från universum till sockergrisen mig 😛
(Gillar att skoja om universum eftersom jag en gång träffade en bohemisk människa som sa "vi ses igen Bella om universum vill" haha! Vi sågs igen och inte pga universum utan pga sms haha)
Såhär fint blev det ☺ Ingen enorm skillnad men lite ljusare i längderna och så la frisören i en grå toning för att minska det röda i mitt hår. Har tydligen mycket röda pigment i håret och min syrra sa sist vi sågs att jag har gröna ögon som bara är bruna längst ut i pupillkanten så nån liten vikinga-gen har jag kanske😛
Efter frisören åkte jag på vårdcentralen och nu såg både hals och näsa eländiga ut så jag fick en kur antibiotika igen, en annan starkare sort och blev sjukskriven den här och nästa vecka. Nu håller vi tummarna att det hjälper!
Jag stannade på apoteket på vägen hem och gick in på Ica som ligger i samma hus och köpte med lite gott fika hem till David. Han har fixat supermycket med väggar och golv i hallen nere så att vi ska kunna flytspackla golvet ikväll! Just nu torkar golvprimern och katten är väldigt upprörd över att hon inte får komma in utan måste ligga och "lida" i en skön fåtölj på altanen😛
Pluggisen, han är så smart! Alla i hans klass tyckte att matten var lite krånglig men David hänger med 😀Nu kommer han tycka att jag är pinsam och fånig som skriver det här haha, han är ödmjuk men jag är mallig och stolt över honom ❤
Jag får huvudvärk bara av att se hans uträkningar, han gör det så bra!
 
Nu ska jag lämna soffan och laga lite laxpasta åt oss till middag, det är så lättlagat och gott! ☺
 
 
Hoppas ni har en mysig kväll!
/Bella och David
 
 

Kommentarer:

1 Mösstanten:

Ja, dra ner på sockret är inte fel. Men attans vad Fin du blev i håret!

Svar: Det är så svårt bara! Tusen tack😀
Bella och David

2 Hanna Karlsson:

Så fint det blev! Krya på dig. Usch för matte, jag är så dålig på det...

Svar: Tack😀 haha samma här! Men vi är väl bra på nåt annat🙂
Bella och David

3 Emma Engström:

Åh du är ju så fin! <3

Svar: Men tack snälla😍😘!
Bella och David

4 GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen:

Åh, sååå fin du blev i håret :))

Svar: Taaaack😍!!
Bella och David

Kommentera här: