Onsdag

Idag har vi fixat mer i huset, vi börjar få isolering i taket på övervåningen och så har vi äntligen en dörr till badrummet!!
Den här dörren är högre än den som satt där förut så David fick såga ut en större dörröppning. Det är så skönt att kunna öppna dörren och gå rak, förut fick vi alltid böja lite på nacken för att komma in genom minidörren 😛
Här ser ni vårat provisoriska dörrhandtag och lås, designat av mig och byggt av David 😁
Till lunch idag lagade jag galetter, en fransk typ av pannkaka gjord på bovetemjöl och så körde jag italienskt pålägg med oliver, soltorkade tomater, vitlökssmör, stekt squash och stekt svamp, färska kryddor m.m. Sjukt gott!☺ 
Sen piffade vi till oss för vi skulle åka på visning av ett hus 
Såhär såg jag ut framifrån, köpte kläderna i Stockholm sist jag var där. Kjolen är från Whyred och tröjan från NA-KD (om någon undrar☺)
Vi badade ju badtunna igårkväll och då hade jag en hårknut och så sov jag i den och vaknade med sånt här fint hår😀
Här är huset som vi kollade på!
Stort hus, havsutsikt, pool, bastu, badkar, öppen spis, växthus, gästhus, superstor trädgård full av bärbuskar, blommor och stora fruktträd.....jaaaaa vi blev kära och jaaaa budgivningen är redan igång och kommer spåra ur, det tog bara 2 timmar efter visningen så kom första budet....så vi kommer inte köpa det...känner mig olyckligt kär haha! David är inte lika sorgsen men han förstår inte riktigt grejen med en uppvuxen trädgård som är 100 år gammal! 
Efter visningen ville min gulliga badanka till man stanna och bada så det gjorde vi. Sen fikade vi äppelpaj på altanen och fortsatte snickra.
Vi har faktiskt kommit en bra bit på väg när man jämför med den här bilden när vi precis hade rivit ut halva huset. David är verkligen så duktig 💞 Jag gör massa saker men det är han som är byggchefen och som har koll och kan svara på alla mina frågor och lär mig använda massa stora konstiga verktyg haha 😀
 
Nu ska vi snart pallra oss i säng, jag ska ju upp tidigt till frisören imorgon men först blir det en kopp te och ett avsnitt av Ernst ☺
 
Hoppas ni får sova gott inatt!
 
/David och Bella 
 

Kommentera här: