Mormor och Morfar

På juldagen åkte vi till min mormor och morfar och firade jul med dem och min syrra och hennes sambo Carl kom också dit 🙂
Här är dom, så söta💚
Vi fick fika direkt när vi kom fram och sedan gick vi ut på en promenad för att titta på bocken som fortfarande stod kvar och var fin
Haha så himla mycket min familj/släkt, alla är väldigt busiga och lekfulla, även dom som är 80 år gamla😍
Efter att vi hade tittat på bocken promenerade vi vidare till gamla stan, det är så gulligt där!
Min syrra tog gulliga bilder på mig och David 💕
Och jag fångade syrran och Carl mitt i ett gapskratt
Och så tog jag den här fina på morfar och syrran 💕
När vi kom in från promenaden hade mormor gjort i ordning världens godaste fika!
Haha det är svårt att ta bilder när David är i närheten, han ser så snäll ut men han är full bus!
Efter fikat spelade vi Doobidoo-spelet och umgicks till att det blev dags för middag
Mormor lagar jämt så god mat, vi brukar alltid äta mycket men hos mormor äter vi dubbel så mycket haha 🙂Vi tog med oss en liten bit Norrland (renstek) till sörlänningarna 
Till efterrätt blev det lingonparfait på marängbotten till Davids lycka, han älskar lingon
Sen satt vi proppmätta och glada runt bordet och bytte julklappar och hade traditionsenlig högläsning ur boken Tage Danielssons paket, en samlingsbok med bla Sagor för barn över 18 år. Det står så mycket kul i den boken och en favorit är "Sagan om den högfärdiga oxfilén" 🙂
Carl, syrran och jag fick såna här fina sockar som mormor hade stickat💕
 
Sen var det dags för oss att hoppa på varsina tåg och åka hem till norr/Stockholm. Som tur är ska vi åka till syrran och Carl över nyår så dom får vi i alla fall träffa snart igen 🙂
 
/Bella och David
 

Kommentarer:

1 Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Wow, vad mysigt och massor av god mat, sällskap och paket! :)

Svar: Ja haha mormor gillar att göda oss med massor av gott men det är ju så en mormor brukar vara😀 Väldigt härligt dag!
David och Bella

2 Mösstanten:

Tänk att den stora bocken står kvar, obränd! Det är fint i gamla stan i Gävle fast jag har inte varit där sedan 1970-talet.

Svar: Ja det är inte så många år som den har överlevt hela julen! Kul att du har varit där 🙂
David och Bella

3 Johanna:

Men så mysigt och så härliga bilder och så mycket gott!!! :)

Svar: Ja verkligen, mormor hon kan hon😀
David och Bella

4 Sara Ekman:

Så mysigt! :) Gott det ser ut!

Svar: Det var det :)!
David och Bella

5 janet:

Den boken ska jag ta mig en titt på! Jag högläser på ett äldreboende och där är ju alla över 18 och kan tycka om en rolig saga!

Gott nytt på er Bella och David och era familjer, tack för att ni bloggar och för att ni gör det så bra.

Svar: Vad gulligt av dig att du högläser för äldre! Tage Danielsson är väl poppis hos många äldre så det borde kunna bli uppskattat :) Vi yngre tycker också att boken är väldigt rolig
Tack för dina fina ord! Hoppas du hade en underbar nyårsafton!
David och Bella

6 Johanna:

Nej denna gången blev det extremt tidigt med Semla. Skyller på Helena och sen när jag var i affären såg jag de sålde så var liksom bara tvungen och köpa :)

Svar: Haha vet hur det är med impulserna, det är tur för mig att jag måste leta upp en glutenfri semla, annars skulle jag nog också sitta och äta semlor alldeles för tidigt mot vad traditionen säger :p
David och Bella

7 Pauline Hurtig:

vad roligt och mysigt :D

Svar: Ja :D!
David och Bella

Kommentera här: