Göteborg

Davids storasyster bor på en ö i Göteborgs skärgård och över nyårshelgen åkte vi ner och hälsade på henne. Jag var febrig och superförkyld men de dyra biljetterna gick inte att omboka så jag åkte ändå. David tog all tung packning och såg till att jag fikade och drack te regelbundet under hela tågresan mellan sömnstunderna <3
Vi kom fram till ett regnigt Göteborg och det kändes så konstigt att gå runt på blöt asfalt istället för snö, och att det var 7 plusgrader istället för 10 minus
Vi åkte färja ut till Vrångö där Davids syster bor, hur mysigt!? Alla göteborgare som bor på öarna där verkade så gulliga och trevliga, superpratiga och vänliga. På spårvagnen frågade folk om en äldre dam ville sitta och när folk glömde paraply/vantar så var det alltid någon som sprang efter personen med grejerna :)
Det fanns café på färjan så David köpte fika åt oss
I det här lilla bedårande huset bor Davids syster!
Det bodde bara 400 personer på ön och inga bilar fick köra där så folk cyklade och körde flakmoppe!
Vi hade väldigt mysigt hos henne och spelade spel, läste böcker och lagade vegansk mat
På nyårsafton kom några av Davids systers vänner ut till ön och vi åt middag, spelade spel och hade det allmänt mysigt och trevligt :) Jag fick lov att vila ibland men var glad att jag orkade vara med överhuvudtaget
Vid 12-slaget gick vi ut och tittade på fyrverkerier och skålade
Och David badade i havet och fick med sig två av de andra killarna att också bada haha! Bra start på 2018 :)
 
 
/David och Bella
 
 

Kommentera här: