Loppisfynd

En dag på vägen hem från jobbet fick jag en impuls att stanna på Erikshjälpen och vilken tur att jag gjorde det för jag fyndade verkligen!
En liten söt tekanna och gula assietter, hur glad blir man inte!? Dom kommer skrika en i ansiktet på morgonen med färgpepp 😛
Dessutom matchar dom kökstapeten, exakt samma gula nyans ☺
Sist vi hade fest så hade vi för få uppläggningsfat så jag slog till på det här fina från Gustavsberg
Den här koppen är handgjord av en karamiker från Ingalunda (ett keramik/konstställe som vi besökte förra sommaren) och kostade runt 200 kr där, på Erikshjälpen fick jag den för 15 spänn 😁
Köpte också den här bilden som är 101 år gammal! Den kommer bli så fin med en passepartout i rätt storlek och en svart ram. Den hamnar nog också i hallen med köpmansdisken och oljelampan ☺
 
Det är kul men lite farligt att två av världens bästa loppisar ligger på vägen hem till oss! 
 
/Bella och David 
 

Kommentarer:

1 GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen:

Så fint! :)

2 Mösstanten:

Återbruk är bra. För mig brukar det bli böcker jag hittar. Får se upp med attdenatt kan bilförare mycket, bara.

Svar: Haha ja fast blir det för många böcker (eller tekoppar😇) så kan man alltid skänka tillbaka dom till tex Erikshjälpen, det är det som är så bra med återbruk 🙂
Bella och David

3 Mösstanten:

Usch så det blir ibland. Bli för mycket skulle det vara.

Kommentera här: