Solbränna, myggbett och ljummet vatten

Hej!
Veckorna bara rusar förbi känns det som! David har haft rätt mycket på jobbet och dessutom jour och övningar med sjöräddningen så han har haft fullt upp i veckan. Jag har haft en lugnare vecka, glidit runt och varit sommarfin i olika outfits, brukar inte orka anstränga mig så ofta men när det är såhär soligt och varmt är det lätt och kul att göra sig fin!
Jag har fått lov att köpa massor av nya sommarkläder för nästan ingenting av det jag hade förra sommaren passade i år, tror att det är kortisonet i astmamedicinen som gör att jag gått upp eller så är det bara åldern och onyttiga matvanor hehe. Den här skjortan och hårbandet är ett av köpen 🙂 Har förresten fått lov att börja använda solkräm med spf 50 i ansiktet haha, får så galet mycket fräknar annars så det ser ut som att jag är smutsig
En dag körde jag hoj till jobbet och efter jobbet hade jag och en kompis picknick i hennes trädgård, så himla sommarhärligt! Jag sökte ett jobb lite halvhjärtat för ett tag sedan och blev utvald av över 100 sökande att gå på intervju och nu har jag blivit erbjuden jobbet, så mina kompisar har fått vara bollplank och säkert fått skavsår i öronen🤓
Syrénen i min kompis trädgård är helt vild jämfört med vår lilla buske som kämpar på
Vääääääx 💕 Syrén är verkligen en av sommarens bästa dofter!
Jag avslutade veckan med att gå på stan med en kompis och ha max-picknick vid havet. Det var så galet varmt och vi hade långbyxor på oss, höll på riktigt på att få värmeslag! Vi gick på Erikshjälpen där jag köpte en snygg klänning och en jeansjacka och så gick vi på en hantverksbutik där jag köpte en present till David
💚 Den här skålen var i paketet, gjord av en lokal keramiker 
David hade varit borta på äventyr sen torsdagskvällen då han åkte iväg med hojen och tältade på en strand. På fredagen var han ledig från jobbet och då var han ute och sprang i ett naturreservat som ligger väldigt vackert vid havet 
På lördagen höll David på med sin kajak hos en vän i byn och lite allt möjligt annat medan jag mest låg i solen och vilade och lyssnade på musik. David kom hem med massa gott och skämde bort mig i solen, jag var på en undersökning på sjukhuset i fredags och det var inget kul besök så David har varit extra gullig mot mig hela helgen 🙂
Till middag lagade David en supergod middag med färskpotatis och biffar med ramslök i och jag blandade blomvatten och gjorde en rabarberpaj. På kvällen kom vår kompis Andreas till oss och vi åkte till en skogstjärn och badade
Efter en dag i solen kändes det kallt att bada men killarna var så vänliga och hjälpte mig i genom att skvätta ner mig totalt....suck...men jämfört med badet vi tog förra veckan i 16 gradigt vatten i havet så var det här faktiskt ljummet🙂 Efteråt var vi svalkade och fulla av myggbett, usch vad mygg det är i år! Vi åkte hem till oss och fikade rabarberkräm och rabarberpaj med glass och pratade tills klockan var 02! Det blir ju aldrig mörkt så det är lätt att vara uppe sent utan att märka något.
 
Nu ska jag gå och göra matlådor av dahlgrytan som puttrar på spisen.
Hoppas ni får en bra vecka!
 
 
/Bella och David
 

Kommentarer:

1 emma:

åh pizza utomhus!

Svar: Lataste picknickmaten 😜
Bella och David

2 Emma Engström:

Så många härligheter! :D

Svar: Sommaren är bäst😀
Bella och David

3 Anita:

Mysiga bilder :D

Svar: Tack😀
Bella och David

Kommentera här: