Fina stunder

Igår efter jobbet handlade jag mat på favoritaffären i ett litet samhälle på vägen hem. Folket som bor där äter motsatsen till oss så ofta finns det mängder av ekologisk och veganska mjölkprodukter på rea. Och goda ostar! Kommer ofta hem med både ekologisk fetaost, eko hallumi och olika grädd/mögel/lagrade ostar till Davids glädje☺ Efter en god middag och lite snicksnack med min mormor i telefon så gick vi ut på en skogspromenad
 
 
Jag hade impulsköpt en stomme till en krans på vägen hem så jag ville ut och samla material till den i skogen
Alla rönnbär hade redan hunnit falla av träden men jag hittade lite annat smått och gott som var användningsbart
Som ormbunksblad, tycker att dom är så fina ☺
Sen blev det kranspyssel
Det skulle behövas någonting rött, små bär eller små äpplen, jag ska se vad jag hittar att sätta dit. Just nu får den hänga såhär på dörren. Jag blev nöjd och det var jättekul att göra kransen, det är första gången som jag gör en dörrkrans ☺
Imorse drog vi oss lite för länge så David fick skynda sig till jobbet. Jag kan ta lite flex på morgonen så jag myste runt i storkoftan och åt pannkakor till frukost (rester i kylen, stod inte och stekte nya😛)
Sen piffade jag till mig och det var tur för vi blev bjudna på lunch på jobbet och hade utbildning stor del av dagen
Såhär såg det ut.....blev rätt trött men lärde mig mycket! Efter jobbet åkte jag till Erikshjälpen för att lämna in lite grejer och jag passade på att fynda lite 
Som den här fina tröjan, bara 50 kr!
Och det här underbara string-skostället från 60-talet! Det finns för ca 500 kr på olika auktioner online, gissa vad jag betalade? 35 kronor haha!!! Trodde först att jag läste fel
Hemma hade ett paket kommit med en kökshandduk och en varsin vattenflaska som jag beställt ☺
Vi har haft en skön och lugn kväll hemma. Nu sitter jag här med världens bästa David och dricker te och mumsar morotskaka☺
 
 
Hoppas ni får sova gott inatt🙂!
 
/Bella och David 
 

Kommentarer:

1 Mösstanten:

Vilken fin krans! Och Erikshjälpen är ju jättebra. Vilket material är de där vattenflaskorna gjorda av?

Svar: Tack😀 dom är gjorda av plast
Bella och David

2 Dixi Wonderland:

Alltid roligt när man kan fynda god mat :D Och vilket underbart hår du har :D

Svar: Ja😀 tack snälla du😀!
Bella och David

Kommentera här: