Mattfynd och annat från vardagen

Jag gick på Ikea för att köpa lite smågrejer och när jag gick förbi mattorna hittade jag en matta som jag blev kär i men den var dyr så jag tänkte att den får vi köpa nån annan gång eller aldrig
Men vad tror ni låg i fyndhörnan!? Inte för att den var speciellt billig där heller men i alla fall 700 kr billigare😀 Ringde david och frågade om han också saknade en färgglad matta hemma med häftiga små ullbollar på 
Han var inte helt övertygad men nu ligger den hemma hos oss och är snygg 😀
Och han gillar att gå på den, det blir som fotmassage. Det var dom här ullplopparna som fick mig på fall, olika strukturer och färgblock mmmm! 
Bara för att semlorna blev så bra så provade jag att baka glutenfria kanelbullar
Dom blev inte lika perfekta som semlorna men ändå väldigt goda
Och vi har behövt goda bullar eftersom det är så mycket tråkgöra här hemma. Våran köksfläkt har varit trasig länge och David försökte laga kretskortet men det gick inte så vi fick lov att åka och köpa en ny
Allting började egentligen med att jag skulle skriva en liten husguide till våra kompisar som ska bo här när vi är i Chile. Då insåg vi hur mycket grejer det är som inte fungerar som trasiga lysrör över köksbänken, ingen takbelysning i köket, trasig köksfläkt, en toasits som glider iväg när man sätter sig osv. Det känns lite som Pettsons hus så nu försöker vi fixa alla såna smågrejer, vi har ju haft fullt upp med större grejer! 
 
/David och Bella
 

Kommentarer:

1 elin:

Åh så fint det blev!<3

Svar: Tack😀❤
David och Bella

2 Anonym:

Ja den var fin! Hoppas ni får en härlig semester nu! Sällan jag blir avis på resor, men blev det när David berättade om löpturer....😀😎🤗❤️

Svar: Tack😀han kanske skickar någon löpar-bild om han har täckning/Internet😉😀❤
David och Bella

3 Carolina:

Åh så härligt att få hem en ny matta, speciellt den där såg ju hur fin som helst! Gott med kanelbullar, trotts att de inte blev helt som du tänkt dig! :)

Svar: Ja😀frös in dom direkt så dom inte blev torra och dom blev jättegoda upptinade, som nybakade🙂
David och Bella

4 janet:

Mattan passade ju helt perfekt i både färg och form! Applåder och visslingar! Fungerande fläkt är förstås bra att ha, om än tråkig att köpa, för det är kanske att ställa för höga krav på kompisarna att de ska hålla undan oset med endast en solfjäder? Annars har jag några sådana till övers. :-D

Svar: Visst gjorde den det även om den är lite 80-tal 😛 hahaha det hade ju varit ett underbart skämt "tyvärr funkar inte fläkten men det finns ett gäng solfjädrar som ni kan använda"😂
David och Bella

5 Mösstanten:

Först tänkte jag: men snälla nån! Har de lagt bullar under mattan? Men så upptäckte jag att det första bullfotot måste vara från köket. I alla fall en himla snygg matta.

Svar: Haha riktigt så tokiga är vi inte (än så länge i alla fall) 🙂
David och Bella

6 Yasmine:

Mattan påminner om mattor vi hade när jag var liten! :) Blir lite nostalgisk när jag ser bilden :) Kram

Svar: Haha vad roligt😀Kram
David och Bella

7 Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Gud vad underbart att du hittade en matta som var billigare och det blev sjukt fint där hemma!! :)

Svar: Ja så najs!! Tack😀😀😀
David och Bella

8 Emma Engström:

Mattan gjorde sig verkligen kanonbra, men tycker det är så tråkigt att vissa kan ha skyhöga priser.. Men som sagt, SÅ fin :D

Svar: Vad kul att du tycker det😀😀😀
David och Bella

9 Amanda:

Åh vad gott med kanelbullar! 😃

Svar: Ja bästa fikat ju😀
David och Bella

10 Matilda Berlin:

Men wow vilket fynd!! Blev ju verkligen så himla fint =) KRAM finaste <3

Svar: Tack :D <3!!
David och Bella

11 Josephine:

men bra att ni reparerar oavsett anledning! Här blir ingenting lagat förrän han som renoverade vårt kök och senare badrum kommer förbi (vilket blir i alla fall någon gång om året).

Svar: Ja det är skönt att kunna göra saker själv :) Men det vore ju gött att ha någon som kommer och fixar som ni har :D
David och Bella

Kommentera här: