Eurovision och lite från helgen

I fredags storshoppade jag grejer till trädgården och David var på filmkväll hos en kompis
På lördagen åkte David iväg med sin springkompis Håkan för att springa ett terränglopp☺ Jag gick upp lika tidigt som honom och slängde mig ut i trädgården och började fixa. Det var soligt, varmt, vindstilla, knäpptyst eftersom grannarna inte var hemma och massor av fågelkvitter, så himla härligt!
Jag krattade, rensade, gödslade, planterade och mitt i allt kom en kompis ut och hälsade på så då blev det sommarlunch med kyckling och potatissallad
Sen åkte vi en sväng på byns loppis
Jag ville köpa den här till altanen men gjorde det inte, funderar på saken☺
Sen kom två hungriga och lite trötta löpare hem!
Dom hade köpt med sig glutenfri kladdkaka😀
På kvällen åkte jag iväg på eurovisionkväll och där fanns det en söt hundvalp som var 4 månader gammal och hette Bella! Lyckades inte fånga henne på bild tyvärr
Vi körde all in som ni ser😀 
Kollade ni på eurovision? Tycker ni att rätt låt vann?
Jag gillade Estland och Australien bäst och tycker väl inte att han som vann var superbra....men bättre än att Island vann iaf eller den gråtande Israel-mannen😂 
Nu ska jag göra frukost och se om David och Sanna som sov över här vill vakna nån gång! Vi ska fixa i trädgården, åka på loppis och åka på konstrunda, så himla rolig dag!!
 
Hoppas att ni får en fin söndag!
 
/David och Bella
 

Kommentarer:

1 Emma Engström:

Klart jag såg Eurovision, tycker det var så himla spännande med röstningen! Nederländerna var helt okej, men vet inte vilken som var den stora favvisen faktiskt :D <3

2 Hilma EklundLå:

Låter som en supermysig lördag fina du! Jag såg faktiskt inte Eurovision och har inte ens kollat vem som vann...!! Shame on me!

3 Netti Starby:

Vilken rolig dag du hade och jag gillar låten som vann! :-D Kramis

Svar: Helt okej låt haha med Estland skulle ju ha vunnit!!😆Kram !
David och Bella

4 Malin:

Åhh så underbart du ser ut att ha haft det, kram ❤️

Svar: Ja riktigt rolig kväll! Kram❤
David och Bella

5 Yasmine:

Ska man ha en Eurovisionkväll ska man väl gå all in, eller?! ;) Jag kunde tyvärr inte titta eftersom jag skulle jobba idag...! Hoppas dagen varit bra! Kram

Svar: Ja det blir ju roligare då😀 det är ju lite segt med röstningen så det är kul att räkna egna poäng då☺ Kram
David och Bella

6 Alice:

Så roligt med en Eurovisionkväll, samt att fixa lite fräscht i trädgården! ^^

Svar: Ja, riktigt bra helg😀
David och Bella

7 Matilda Berlin:

Ni verkar helt ärligt leva ett sånt fantastiskt liv!! Lyckan i varje liten sak - alltså wow! jag ser så himla mycket upp till det och tänker utan tvekan sträva efter att få ett sånt liv med!! KRAM FINA <3

Svar: Haha åh vad roligt att du tycker så😀Vi tycker inte själva att det är så speciellt men det ser väl roligt ut när man bloggar om allt kul och inte tar med allt tråkgöra😛Kram❤!!
David och Bella

8 ajlimullersandvik.blogg.se:

Loppis och trädgårdspåtande är LIFE :D

Svar: Eller hur😀😀😀!!
David och Bella

9 Amanda (Swedish Passport):

Älskar ambitionsnivån på er Eurovisionkväll! Mina favoriter i år var Nederländerna och Italien, som slutade etta och tvåa så jag kan inte vara annat än nöjd med resultatet ;) (Bör tilläggas att Italiens framträdande var något av det sämsta jag sett, men studioverisionen av låten, gaaah så bra den är!)

Svar: Haha jag också! Vi hade en pyntansvarig, en snacksansvarig osv😀Härligt att dom du gillade kom i topp!😀 måste lyssna på Italiens bidrag nu känner jag!
David och Bella

10 Pauline Hurtig:

vad roligt att fylla i så där, de måste jag göra någon gång :D

Svar: Ja det blir mycket roligare då, det kan ju kännas lite långdraget annars med alla länder☺
David och Bella

11 Annika:

Vad fint du fick det i trädgården och vad trevligt ni verkar ha haft det under Eurovison Song Contest.

Svar: Tack😀ja det blev en riktigt rolig kväll!
David och Bella

12 Janet:

Jag kollade inte på Eurovision i år, så jag har ingen uppfattning om låtarna men ni var fina tycker jag! Och jag gillar verkligen Stig Lindbergs Bersåskålar!

Svar: Tackar så mycket😀 Ja Berså är ju drömmen att hitta på loppis men hittills har jag bara hittat det på dyra antik-bodar
David och Bella

13 Jessica Högberg:

Såg en timme av röstningen, haha

Svar: Haha alltid något😀
David och Bella

14 Dixi Wonderland:

Låter som en super dag och kväll :D

Svar: Det var det😀
David och Bella

15 Sara Ekman:

Så mysigt <3

Svar: Ja😍
David och Bella

16 Mösstanten:

Ska man se Eurovisionsfinalen är det nog så man ska göra - go all in.
Jag har inte sett en enda minut melodifestival i år. Första gången sedan jag blev vuxen.

Svar: Ja det blir mycket roligare då för musiken är ju egentligen inte jättebra 😛
David och Bella

17 Jasmine:

En så fantastisk helg! Jag ser fram emot att inhandla grönska till balkongen och plantera i krukor och blomlådor. :)

Svar: Tack för din delade glädje inför vår resa till Hawaii.

Kram

Svar: Ja :)! Men åh så kul, hoppas det kommer växa bra för dig :D Kram
David och Bella

18 Jennifer:

Men vad kul att ni gjorde en så härlig kväll av EV :D

Svar: Bästa sättet att kolla på😀
David och Bella

19 Sarah:

tack ska du har =) myssigt ni värkar ha det =)

Svar: Tack det var det😀
David och Bella

20 Carolina:

Härligt sätt att fira Eurovison song contest på :D härligt att handla in mycket till trädgården och hemmet också!

Svar: Ja det är så mysigt att dra ihop ett gäng, äta massa gott och sätta egna poäng :D
David och Bella

21 Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Gud vilken underbar helg, jag är såååå avis. Hade också viljat sett Eurovison Song Contest!! :D

Svar: Det är ju verkligen så kul att dra ihop ett gäng och kolla tillsammans😀
David och Bella

Kommentera här: