Lite blandat från senaste tiden

Heeej!
Det här med att uppdatera bloggen är inte lätt när livet blåser på i 120 knop :p ojojoj vad det alltid händer massa kul haha. Ikväll kom vi hem och hade tänkt göra något vettigt men vi var helt slut båda två så det blev middag sen däckade vi raklånga på altanen. Nu sitter jag och myser med en hårinpackning och bloggar lite medan David pysslar med ett av våra bästa köp vi nånsin gjort ;) Vill ni se vad det är vi har köpt? Jaaaaaaa!? Visst vill ni ;p?
 
Vi grävde 
Tömde på många tunga skottkärror grus och la ut stenplattor
Och sen bjöd vi hit ett par vänner på grillning och invigning av badtunnan som vi köpt! Det är den som David är ute och eldar i så snart blir det ett skönt kvällsdopp :)
Sen vi köpte den har det varit folk här och badat varje helg haha, här är en av Davids systrar på besök och igår kom en vän från grannbyn :)
Annars då? Jag snöade in på att jag ville ha hängselbyxor och shoppade ett par såna med en kompis här om dan
De sista blommorna ger järnet i trädgården men björnbären hinner nog inte bli färdiga i år, men vi håller tummarna!
I år provade vi att odla majs för första gången men det har typiskt nog varit en iskall sommar så det blir ingen majs. Men det var roligt så nästa år ska vi prova igen!
Jag har äntligen tagit tag i att bygga staket runt pallkragarna, det har varit på att-göra-listan i typ 3 år haha
Jag har gjort blommor i keramik som jag har målat i knalliga färger. Planen är att de ska sitta på toppen av armeringsjärnen. Här på bilden är blomman vit för det var bara ett test att den passade, men ni ser ju ungefär hur det kommer bli :)
Vissa måltider som vi äter är helt hemodlade, utom köttet då :D
Köpte den här tavlan för 120 spänn på Erikshjälpen. Det visade sig vara en känd fransk konstnär som gjort motivet. Det var bara en poster så värdet är ca 500 kr, hade det varit en riktig tavla hade den varit värd närmare 30 000! David förundras över min smak som bara blir konstigare och konstigare hahaha, men han gillar det säger han :D!
Var i skogen och letade svamp en eftermiddag med en kompis och vi hittade några gula kantareller, jag och David fick i alla fall en varsin göttig macka :)
Plockade bär en eftermiddag hos en kompis och sen proppade vi i oss massor + glass + värdens godaste chokladsås som hon gjorde. Den var så enkel men stört god! Här är receptet:
Lika delar vatten, kakao och socker - smaka av med salt och en liten klick smör
Koka några minuter under omrörning. 
När vi ändå pratar gosaker så måste jag tipsa om det här goda teet, earl grey med smak av bergamot och lavendel! 
Har beställt hem lite (hehe) te så vi är preppade inför hösten :D
Utanför jobbet har vi haft svinsöta har-ungar!
David kvällsbadar fortfarande varje kväll i havet och jag följer med som handdukshållare och njuter av de galet vackra solnedgångarna :)
Och så har vi tokbakat kakor, eller jag bakade och David var gullig och skötte disk och cyklade till ica och panikhandlade ingridienser som saknades :)
Vi bakade för att vi skulle på namngivnings-kalas hos Davids ena syster som fått bebis för ett tag sedan. Det fanns yxkastning på kalaset och David var såååå nöjd för han lyckades kasta den här storyxan mitt på kubben på första försöket :D
 
Avslutar med lite pose-bilder på mina örhängen som jag köpte på Gran Canaria (jaaaaa vi var där i april! men har inte hunnit blogga om det men det kommer!) Och en klänning som jag köpte för ett par veckor sedan och har bott i sen dess :p
 
Vääääärldens längsta blogginlägg men nu vet ni vad vi håller på med haha!
Hoppas ni har har fina dagar!
 
Nu ska vi hoppa i badtunnan och titta på stjärnorna och lyssna på kattugglans läskiga skrik (det finns en kattuggla som flyger runt i skogen och låter läbbigt)
 
 
/Bella och David
 
 

Kommentarer:

1 Håkan:

Kul att läsa och se på alla fina bilder! Kattugglan förgyllde verkligen kvällsmyset👍😊

Svar: Vad kul att du tycker det :D! Ja verkligen, och kul att veta att vi har minst en uggla i skogen, det är bra mot mössen ;D
Bella och David

Kommentera här: