Stockholm och rolig vecka

Vi var i Stockholm i helgen men har inte hunnit blogga om det. Vi hälsade på våra vänner Zimon och Charlott som bor på en ö i mälaren och har köpt segelbåt!
Där hade maskrosorna redan blommat ut och syrenen blommade! Nästan lite provocerande för en norrlänning att se det, vi har haft 7 grader och hagel liksom...
Jag plockade en härlig liten bukett med blommor, längtar till att allt slår ut här hemma också!
Jag var krasslig så jag fick hänga i deras hus och läste ut den här boken, fick besök av en gullig nyfiken katt och hade det allmänt lugnt och mysigt
Under tiden tog sig David, Zimon och Charlott till båten för att segla hem den till Ekerö där dom har fått hamnplats
Båtägarna ❤
Dom hade en väldigt härlig dag och fick hem båten lugnt och säkert men det var inte så mycket vind så dom fick mest köra med motorn
På söndagen åkte vi till Naturhistoriska och fikade och såg en film om havet på cosmonova
Vi var där med min syrra, hennes sambo och vår vän Rickard 💕
På vägen hem stannade vi i Gävle och åt på Gävle bro med den här goa killen (Markus)
Det fanns en godisaffär där med 500 sorters godis så vi passade på att köpa bilgodis inför resten av resan
Ju längre norrut vi kom desto finare blev kvällen
Sista 15 milen hem var det stopp på E4an så vi tog en omväg på småvägar och det var så sjukt mysigt att glida runt i sommarnatten med kompis i bilen, snicksnacka, äta godis och känna sig fri och ledig!

På måndagen var jag hos optikern och fick mina linser och fick lära mig sätta i/ta ur dom, det var ganska läskigt men jag hoppas att jag ska vänja mig
I tisdags var jag och Sanna på second hand och jag hittade den här 80-tals? klänningen. Den var väldigt bekväm men jag har svårt att bestämma mig om den är söt eller bara för mycket. Måste sy upp axelbanden en aning sen kan jag börja använda den så får jag se hur det känns
Efter det käkade vi köttbullemackor och gick på bio och såg Aladdin som vi hade längtat efter att se :) Det var verkligen bra, rekommenderar den!
Igår var jag på tjejkväll med Magda, Theres och Marisa, vi hade det så mysigt!
Här är Marisa som vi var hemma hos 😊 Hon hade ordnat så att två massöser kom hem till henne och vi fick varsin timmes helkropps-thaimassage!
Sen åt och pratade vi hela kvällen till sent in på natten!
Vi fick blackbean brownie till efterrätt, det var jättegott trots att det var så nyttigt med bönor, dadlar, honing m.m.

Ikväll ska jag på middag och tjejmys hos Sanna och helgen är också bokade med kompisgrejer. Måste dock ta tag i trädgården, den har inte fått någon kärlek på länge, jag har inte ens hunnit sätta några frön!

Hoppas att ni har en fin fredag och att ni får en underbar helg!